مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: مبانی مدیریت کیفی خرید طراحی شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مبانی مدیریت کیفی خرید طراحی شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست کارگروه‌های6 گانه راهبری خرید تضمینی گندم با اشاره به حجم انبوه کار در زمان اجرای پروژه‌ی خرید تضمینی از جمله: کنترل کیفیت، حمل و نقل و ذخیره‌سازی، تاکید کرد: رفتار ما برای ورود به فصل خرید تضمینی گندم  باید براساس رعایت صرفه و صلاح و حق و حقوق شرکت تنظیم گردیده و تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و بارگذاری اطلاعات با سرعت و شتاب بیشتری انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ نشست تخصصی کارگروه‌های 6 گانه شورای راهبری زنجیره‌ی تأمین گندم شرکت در خصوص خرید تضمینی گندم، صبح روز چهارشنبه برگزار و روسای کارگروه‌ها به ارائه‌ی گزارش اقدامات انجام شده پرداختند.

براساس این گزارش، مهندس یزدان سیف پس از استماع گزارش اقدامات کارگروه‌ها، گفت: کارگروه‌ها باید مواردی را که برای خرید تضمینی گندم لازم و ضروری است، از جمله:  راهبری سامانه، حمل و نقل، کنترل کیفیت و … را مدیریت کرده و با رعایت صرفه و صلاح و تضمین حق و حقوق شرکت، نسبت به تدوین دستورالعمل‌ها و بارگذاری تمام اطلاعات مورد نیاز در سامانه جامع بازرگانی اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از روسای کار گروه‌ها خواست تا اقدامات لازم برای برطرف کردن ایرادها واشکالات سامانه‌ی جامع بازرگانی شرکت را با دقت هرچه تمام‌تر انجام داده و برای هماهنگی و تعامل بیشتر، جلسات کارگروه‌ها را هرهفته برگزار کنند.

این گزارش می‌افزاید: در این نشست حسن عباسی معروفان، معاون بازرگانی داخلی با بیان اینکه به منظور استفاده از دانش همکاران، اعضای جدیدی به کارگروه‌ خرید اضافه خواهد شد، خاطر نشان کرد: بحث‌های راجع به نحوه و چگونگی خرید در کار گروه‌ در حال حاضر انجام می‌شود و درآینده‌ی نزدیک شاهد‌ نتایج مطلوب در زمینه تعیین مراکز، تأمین عوامل و تدوین دستورالعمل‌های خرید خواهیم بود.

حیدرعلی نصر، سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات نیز در این نشست عنوان کرد: راهبردهای چهارگانه اصلاح مبانی کیفیت، اصلاح ساختار عملیات، افزایش سطح آموزش و افزایش سطح پایش در دستور کار کارگروه متبوع وی قرار دارد و کارهای خوبی برای خرید تضمینی گندم با کیفیت انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید: حسین ایرانشاهی، معاون اداری و مالی شرکت هم در این نشست با ارائه گزارش کارگروه متبوع خود، به 10 طبقه‌ی پیش‌بینی شده در کارگروه منابع انسانی اشاره و تصریح کرد: اشکالات سامانه برطرف و تامین منابع مالی انجام شده و نحوه‌ی انتخاب عامل ذی‌حساب نیز در دستورکار قرار دارد، اما پیش‌بینی شیوه‌ی اطلاع رسانی برای آن نیز لازم است.

براساس این گزارش؛ در این نشست، مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات شرکت نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای دریافت و ثبت اطلاعات به ویژه اطلاعات کشاورزان با همکاری سازمان ثبت احوال و اسناد کشور و سایر اطلاعات جمع‌آوری شده و فرم‌های بارگذاری شده ارائه کرد.

همچنین سید مومن نیافر، مدیرکل خریدهای داخلی شرکت در ادامه، مباحث تخصصی مربوط‌به قیمت خرید، درصد افت وجدول پاکی را ارائه و مورد تبادل نظر توسط اعضای جلسه قرار گرفت.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*