۳۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد سمپاشی شد

۳۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد سمپاشی شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال ۳۳ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی گندم علیه علف‌های هرز سمپاشی شده اند.

صلاح الدین حقگوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت:  کشاورزان این شهرستان امسال ۳۳ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی گندم خود را برای مبارزه با علف های هرز سمپاشی کردند تا گندم مرغوب و خالصی را برداشت کنند.

وی اضافه کرد: مبارزه با آفت پوره سن در گندمزار‌های ۲ بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان انجام شد و گندمکاران این شهرستان با راهنمایی و مشاوره از کارشناسان جهادکشاورزی مبارزه با پوره سن و سن مادر را در مزارع گندم انجام دادند.

حقگوی با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر نیز گندمزار‌های این شهرستان فروردین ماه انجام شد، افزود: در این مرحله که از ۱۵ تا ۳۱ فروردین ادامه داشت، در مجموع بیش از ۲۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از گندمزار‌های این شهرستان علیه این آفت سمپاشی شده بود.

وی تاکید کرد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارایی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت گندم تاثیر نداشته باشد.

حقگوی یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان ۵۹ واحد فروشگاه سموم کشاورزی در مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌کنند و در کنار کلینیک‌های گیاه پزشکی به کشاورزان خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*