خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به ۱۶۳ هزار تن رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دارنده سطح زیر کشت گندم در این استان به ۱۶۳ هزار تن رسیده است.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به ۱۶۳ هزار تن رسید

به گزارش قدس خراسان، غلامحسین ساربان اظهار کرد: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به فعال بودن ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان ادامه داد: طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده که این قیمت پایه بر مبنای یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیر مفید محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به این که حداکثر افت مفید مجاز در محصولات خریداری شده ۱۲ درصد، حداکثر افت غیر مفید مجاز پنج درصد و حداکثر رطوبت برای محصولات خریداری شده ۱۰ درصد پیش بینی شده است افزود: امسال هشت سیلوی دولتی، ۱۵ سیلوی بخش خصوصی و کارخانه آردسازی به عنوان کمیسیون خرید و بیش از ۳۰ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر برای خرید تضمینی فعال شدند.

ساربان افزود: تمامی مراکز ذخیره سازی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و نیز تجهیزات کنترل کیفیت در مراکز خرید طی ماههای گذشته بازدید و به روزرسانی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*