۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت قراردادی گندم مشارکت داشتند

۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت قراردادی گندم مشارکت داشتند

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۶۳ درصد کشاورزان این استان در کشت آبی گندم به شیوه کشاورزی قراردادی مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه ۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت قراردادی گندم مشارکت داشتند، اظهار کرد: بخش اعظمی از کارهای کشاورزی قراردادی بر عهده اداره کل غله و خدمات بازرگانی بوده که باید از زحمات کارکنان آن تشکر کرد.

وی اضافه کرد: اداره کل غله به لحاظ تنظیم برخی از محصولات روغن، آرد، شکر و گندم جایگاه مهمی دارد و نقش آن در حوزه خرید گندم بسیار پررنگ است.

عطایی تصریح کرد: بحث تحقق و توسعه کشاورزی قراردادی مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و ما نیز در استان قزوین برای پیشران کردن آن یک مدیر مجزا انتخاب کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه اداره کل غله یکی از ارکان ایجاد امنیت غذایی است، گفت: در بحث آرد و نان به واسطه زحمات اداره کل غله در سامانه راهبردی آرد و نان پایلوت و پیشرو بود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خانواده جهاد کشاورزی در استان قزوین شامل ۱۳ دستگاه است که برای پیشبرد اهداف سازمانی باید ارتباط تنگاتنگی بین آن‌ها برقرار شود.

کد خبر 5720076

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*