فرماندار تربت جام: گندم تربت جام دارای کیفیت بالایی است

فرماندار تربت جام:

فرماندار تربت جام گفت:گندم و نان کالاهای استراتژیک هستند و نباید در توزیع آن ها قصوری انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت: گندم مصرفی شهرستان از محل تولیدات شهرستانی باید تامین شود و زیبنده نیست شهرستانی که از آن بعنوان سیلوی استان یاد میشود برای نیاز خودش واردات انجام دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین لازم است ادارات متولی میزان مصرف شهرستان طی یک سال را به صورت دقیق محاسبه کرده و نسبت به ذخیره سازی گندم به میزان مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند و چنانچه مازاد بر آن تهیه شد به شهر‌های دیگر ارسال گردد.

فرماندار تربت جام گفت: همچنین در شهرستان سیلو‌های بخش خصوصی هم وجود دارد که می‌بایست نسبت به حمایت از سرمایه گذارانی که سیلو‌های کیفیت بالا در شهرستان ایجاد کرده اند حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

حمیدی با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریم‌های خصمانه آمریکا افزود: گندم و نان کالای استراتژیک هستند و اهمیت فراوانی دارند و نباید در این زمینه قصوری انجام شود.

وی تصریح کرد: گندم تولیدی تربت جام از کیفیت بالایی بهره‌مند است، اما باید توجه داشت این گندم در اختیار کارخانه آرد قرار می گیرد و این آرد است که مورد استفاده مردم واقع می شود بنابراین بر عملکرد کارخانه آرد باید نظارت‌های جدی و لازم انجام و درصد استانداردی که مد نظر است تولید شده و در اختیار نانوایی‌ها و مردم قرار گیرد.

فرماندار تربت جام گفت: همچنین مردم باید توجه داشته باشند که هر چقدر رنگ نان روشن‌تر باشد از کیفیت پایین تری برخوردار و سفیدی نان با میزان کمتر سبوس همراه است ؛ اما باید توجه داشت که هر چه میزان سبوس نان بیشتر باشد که در عمل رنگ نان هم تیره‌تر خواهد شد، برای دستگاه گوارش مفید‌تر است.

حمیدی افزود: همچنین مدیریت لازم، سرعت و دقت هنگام برداشت گندم و بارگیری کامیون‌ها باید انجام شود تا صف‌های طولانی برای کامیون‌ها تشکیل نشود.

وی تصریح کرد: خروج گندم از شهرستان به استثنا مزارع بذری که زیر نظر استان هستند، ممنوع خواهد شد. کارخانه‌های خوراک دام نیز باید از خریداری گندمی که مورد نیاز مصرف انسانی است خودداری نمایند.

با افزایش قیمت کالا‌های اساسی در ماه رمضان برخورد جدی می شود

فرماندار تربت جام همچنین گفت: کنترل بازار و قیمت‌های کالا‌های اساسی در ایام ماه رمضان اهمیت فراوانی دارد و نباید افزایش قیمتی بوجود بیاید.
حمیدی افزود: باید نظارت‌ها بر بازار افزایش یابد تا کالا‌های اساسی افزایش قیمتی نداشته باشند؛ همچنین با هرگونه تخلف برخورد جدی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توزیع شکر تنظیم بازاری، از افزایش قیمت زولبیا و بامیه جلوگیری شد و هر کیلو زولبیا و بامیه معمولی و زعفرانی به ترتیب ۱۳ و ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*