رئیس اتحادیه نانوایان زنجان: تجهیزات به‌روز نانوایی‌ها موجب ارتقای کیفیت نان شده است

 

خبرگزاری فارس: تجهیزات به‌روز نانوایی‌ها موجب ارتقای کیفیت نان شده است

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: تجهیزات به‌روز نانوایی‌ها موجب ارتقای کیفیت نان شده است.

کمال الماسی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سطح کیفی نان تولیدی زنجان قابل قبول است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 500 واحد نانوایی با تولید انواع نان در استان زنجان فعال است که از این تعداد 800 واحد در مرکز استان فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اضافه شدن 100 واحد آزاد پز به تعداد واحدهای موجود گفت: خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در زنجان مطلوب است و بر اساس پژوهش‌های مرکز غله از آغاز سال، نان تولیدی زنجان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به استفاده نانوایی‌ها از تجهیزات به روز گفت: تقریبا اغلب نانوایی‌ها برای ماندن و بقا و همچنین جذب مشتری، اقدام، به روز کردن و استفاده از تجهیزات جدید شده‌اند، اما این کافی نیست و برای ارتقای بیشتر سطح کیفی نان باید، از نانوایی‌ها حمایت شود.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: در شهر زنجان 65 درصد از سنگکی‌های فعال آزاد پز هستند و نان سنگکی به علت سبوس‌گیری کمتری که در آرد آن شده از سایر انواع نان‌ها مرغوب‌تر بوده و مشتری زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در هریک از واحدهای نانوایی زنجان سه تا چهار نفر فعالیت دارند، اضافه کرد: مجموع افراد فعال در نانوایی‌ها 2 هزار نفر است.

الماسی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج کارخانه آردسازی در زنجان فعال است، تصریح کرد: آرد فخر زنجان، دانه زرین، سمبل ماهدشت، گندم طلایی و آرد تابان خمسه کارخانه‌های فعال در زنجان هستند که آرد نانوایی‌ها از این محل تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه آرد قابل استفاده در سنگکی‌های زنجان 10 درصد است، تصریح کرد: همچنین آرد قابل استفاده در واحدهای دارای پخت لواش 13.5 درصد و واحدهای دارای پخت بربری نیز 15 درصد است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آردهای اعلام شده موجب ارتقای کیفیت نان شده است، گفت: طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌های غلات همواره نان زنجان جزو، نان‌های برتر در کشور از نظر کیفی بوده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*