رئیس اداره غله دلیجان و محلات مطرح کرد: ۳۵۰تن گندم از کشاورزان دلیجان خریداری شد/احداث کارخانه آرد دلیجان

دلیجان- رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان دلیجان گفت: طی سال جاری ۳۵۰ تُن گندم از کشاورزان شهرستان دلیجان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان مرکزی رقمی معادل ۳۶۵هزار تن بوده و از این میزان، ۳۵۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان دلیجان خریداری شده که افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به ساخت مجتمع کارخانجات گندم دلیجان افزود: این مجتمع پس از تکمیل و راه اندازی قادر به ذخیره سازی ۵۰هزار تن گندم خواهد بود.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان دلیجان تصریح کرد: این مجتمع دارای چهار فاز سیلوهای گندم، کارخانه آرد، نان صنعتی و بیسکویت سازی خواهد بود.

فدایی خاطرنشان ساخت: این مجتمع تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در منطقه پارک جنگلی سد ۱۵ خرداد دلیجان در حال احداث است.

وی با اشاره به تصمیماتی که اخیرا در جلسه بررسی وضعیت آرد و نان شهرستاان دلیجان گرفته شده گفت: مقرر شد نانوایی های دارای سهمیه آرد، فقط از کارخانجات استان مرکزی آرد تهیه کنند.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان دلیجان ادامه داد: همچنین پیشنهاد افزایش تعداد تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی از دو واحد به شش واحد نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

گفتنی است ۱۴۰ هزار تن از گندم تولیدی سالانه استان مرکزی در داخل استان مصرف شده و مابقی آن به سایر استان های کشور از جمله قم، تهران و البرز ارسال می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*