گندم های آلوده در چرخه ی تولید آرد جایی ندارند

زنجان؛
مدیرعامل شرکت غله استان گفت: به هیچ عنوان گندم آلوده در چرخه ی تولید آرد استان قرار نمی گیرد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رسول منصوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بیش از 80 درصد از خرید گندم های زراعی استان در مراکز انجام می گیرد که این مراکز مجهز به آزمایشگاه های تخصصی می باشند، در واقع از همان مبداء آنالیز گندم در مراکز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی کیفیت گندم این محصول در سیلو ذخیره سازی شده تا برای تولید آرد آماده شود، و در این پروسه مرتبا توسط کارشناسان غله و شبکه ی بهداشت تحت نظارت قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت غله استان افزود: گندم های آلوده به سیاهک و بذری آغشته به سم از کشاورز خریداری نشده و برگشت داده می شود غالبا بعد از برگشت خوردن از سیلوها توسط افراد سَلَف خر با قیمت پایین تری تحویل مرغ داری ها می شود و یا در صورت آلودگی بالا از رده خارج می شوند.

منصوری با اشاره به اینکه شرکت غله زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی اداره می شود افزود: آمار برگشتی گندم های آلوده توسط شرکت غله به سازمان جهاد کشاورزی اعلام می شود و  ناظر ین جهت بررسی به مراکز اعزام می شوند و اطلاعات مربوطه را به کارشناسان گزارش می کنند تا در جهت بهبود کیفیت گندم اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

وی  بب بیان اینکه امسال بیش از 17 هزار تن گندم بذری اصلاح شده توسط جهاد به کشاورزان داده شده است  خاطر نشان کرد: متاسفانه  اغلب کشاورزان  از گندم های خود مصرفی برای کاشت استفاده کردند که از لحاظ کیفیت و کمیت در مقایسه با گندم های اصلاح شده ی بذری بازده کمتری داشته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*