معاون وزیر جهاد کشاورزی در یزد:‌ رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد/خریداری ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گندم ایران از باکیفیت‌ترین گندم‌های جهان است، گفت: امسال به نسبت سال‌های قبل افزایش قابل‌توجهی در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشتیم و ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی قنبری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه امسال رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد، اظهار داشت: در کل کشور پیش‌بینی شده بود که حداکثر 10 تا 10.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال به نسبت سال‌های قبل افزایش قابل‌توجهی در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشتیم، به‌گونه‌ای که حتی از پیش‌بینی‌ها هم بیشتر بود و 11.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه کشور در زمینه گندم خودکفا شده است، گفت: به‌دنبال این هستیم که انشاءالله بتوانیم گندم مازاد بر نیاز کشور را که توسط کشاورزان تولید شده است، به دیگر کشورها صادر کنیم.

قنبری خاطرنشان کرد: کارخانه‌های تولید آرد کشور هم اگر بتوانند از ظرفیت خالی خود به‌نحو بهتری استفاده کنند، می‌توانیم به جای صادرات گندم، اقدام به صادرات آرد کنیم.

وی به کیفیت خوب گندم ایران اشاره کرد و گفت: در سطح جهان گندم ایران جزو گندم‌های با کیفیت بالا محسوب می‌شود و گندم تولیدی از بالاترین میزان کیفیت برخوردار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، مقداری یارانه هم به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است، هزینه تمام شده گندم از قیمت گندم وارداتی بیشتر است ولی بازهم بر خودکفایی کشور در زمینه گندم تاکید داریم چراکه واردات ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*