مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از ۱۸ استان کشور تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان:
گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از ۱۸ استان کشور تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از ۱۸ استان کشور تامین می‌شود، گفت: این استان سالانه به ۴۰۰هزار تن گندم نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، غلامعلی گنجعلی امروز در جلسه کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان خاش اظهار داشت:در استان سیستان و بلوچستان باتوجه به جمعیت و شرایط اقتصادی مردم سالیانه به ۴۰۰ هزار تن گندم نیاز داریم.

وی افزود:با ارائه خدمات در حوزه تامین گندم و توزیع آرد به دنبال کسب رضایت و تهیه نیاز های اساسی مردم میباشیم.

گنجعلی تصریح کرد:تولید گندم در سنوات گذشته با روند مطلوب تری دنبال میشد اما با کاهش نزولات آسمانی و استقرار خشکسالی اکنون گندم به استان وارد میشود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان  اکنون استان مصرف کننده محض شناخته میشود گفت:گندم سیستان و بلوچستان از طریق ۱۸ استان کشور تامین و تغذیه میشود.

این مسئول ادامه داد:تلاش مجموعه غله و خدمات بازرگانی استان بر این بوده تا با تهیه گندم با کیفیت بهترین آرد در دسترس مردم قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد:برای خبازی های آزاد پز شهرستان خاش تا کنون ۴ هزار و ۳۰۰ تن آراد تهیه و توزیع شده است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای تبیین جمله مرغوبیت نان به سفیدی نیست بلکه به تیرگی است توضیح داد:در کیفیت آرد هیچگونه مشکلی وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی از کیفیت نان پخته شده نشات میگیرد زیرا نان بصورت صحیح و اصولی تهیه و پخت نمیشود.

گنجعلی یاد آور شد:در آرد های توزیع شده در سطح استان به هیچ عنوان از جوش شیرین و سایر افزودنی های مضر برای بدن استفاده نمیشود.

وی اذعان داشت:در هر ماه بیش از ۱۳ تن آرد بر اساس آمار جمعیتی و سرانه مصرفی خاش به این شهرستان اختصاص داده شده که این امر میتواند از بروز کمبود و کاستی جلوگیری کند.

گنجعلی با اشاره به بحث تجمیع خبازی های شهرستان گفت:موضوع تجمیع خبازی ها میتواند علاوه ایجاد به روی در روند کنترل و نظارت ها باعث افزایش کیفیت نان شود.

این مسئول یاد آور شد:باتوجه به افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی  از سال ۹۳ تا کنون قیمت نان افزایش نداشته است.

 

با خبازی های متخلف بر اساس قانون برخورد می‌شود

فرماندار خاش افزود:باتوجه فرهنگ  مردم و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور از قدیم الایام نان قوت غالب مردم این استان بوده است.

یوسفی ادامه داد:باتوجه به استمرار فرهنگ استفاده از نان در این استان ضرورت دارد سرانه مصرفی این استان در مقایسه با سایر استان ها در یک سطح دیده نشود.

یوسفی با اشاره به وجود ۲۸ هزار اتباع بیگانه در شهرستان خاش افزود:وجود اتباع بیگانه و لحاظ نشدن این افراد در آمار و سرانه های مصرفی سبب میشود تا سرانه فعلی جوابگوی نیاز مردم نباشد.

فرماندار خاش با بیان اینکه با خبازی های متخلف بر اساس قانون برخورد میشود تصریح کرد:در صورت مشاهده تخلف در بازدید از خبازی های سطح شهر و روستاها مکان مورد نظر پلمپ  و پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

یوسفی اقدامات فعلی را رو به رشد و در جهت افزایش کیفیت تلقی کرد و افزود:ضرورت دارد با نظارت بر رسانه ها از تغذیه فکری و در نهایت سوء استفاده دشمن جلوگیری کنیم.

رئیس کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان خاش ادامه داد:رفع مشکلات حوزه حمل و نقل،نظارت بر توزیع آرد و تجلیل از واحدهای نمونه خبازی باید در دستور کار دستگاه های ذیربط باشد.

وی در خصوص بحث بیمه کارگران خبازی ها گفت:مسئولان با تعیین مهلت محدود خبازی ها را مکلف به حل مشکل بیمه کارگران کنند تا آنها با آرامش فکری به کار خود ادامه دهند.

مهدی اسماعیلی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان خاش نیز توضیحاتی در خصوص سهمیه آرد شهرستان خاش ارائه داد و گفت:۷۸۹ تن آرد به حوزه روستایی شامل بخش ها و عشایر اختصاص داده شده است.

وی افزود:کثرت ۱۳۳ نانوایی در شهرستان خاش سبب شده تا سرانه مصرف و تقسیم آراد افزایش یابد.

اسماعیلی تصریح کرد:سرانه مصرفی آراد خانواده ها روزانه در روستاها ۷/۲ کیلوگرم و در شهرها بیش از ۱۳ کیلوگرم میباشد.

به تمامی خبازی ها در شهر و روستا ۱ هزار و ۶۱۲ تن آراد اختصاص داده شده است

رئیس اداره غله شهرستان خاش نیز افزود:۱هزار و ۲۴۰ کیلوگرم معادل ۳۱ هزار کیسه آرد توسط خبازی های شهرستان خاش خریداری شده که تاکنون ۱ هزار و ۵۰ تن آن به این شهرستان حمل شده است.

فلاحی تصریح کرد: در مجموع به تمامی خبازی ها در شهر و روستا ۱ هزار و ۶۱۲ تن آراد اختصاص داده شده است.

حمیدرضا کبدانی رئیس اداره جهاد کشاورزی خاش نیز افزود:در خصوص رفع مشکل تهیه آرد بحث کاشت گندم در ۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان خاش پیش بینی شده است.

هاشمزهی رئیس اتحادیه خبازان شهرستان خاش ضمن بیان مشکلات گفت:یکی از اساسی ترین مشکلات خبازان کمبود سوخت میباشد زیرا ۹۹ درصد از دستگاه های پخت نان بصورت حرارت غیر مستقیم هستند که سبب افزایش مصرف سوخت میشود.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*