افزایش قیمت نان در خراسان شمالی

رئیس اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: براساس مصوبه کارگروه آرد و نان، قیمت دولتی نان ۱۰ درصد در خراسان شمالی افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ یحیی نیکدل رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در نشست شورای ساماندهی گندم و آرد و نان استان گفت: با توجه به تغییر نیافتن قیمت نان از سال ۱۳۹۳ و درخواست نانوایان برای دادن قیمت جدید به منظور پوشش بخشی از هزینه‌ها از جمله دستمزد شاغلان این بخش و با توجه به سقف ۱۰ درصدی اختیارات استانی، مقرر شد انواع نان‌های یارانه‌ای با لحاظ گرد شدن مبلغ هر قرص نان ، از امروز دوشنبه ۱۶مهر با افزایش ۱۰ درصدی عرضه شود.

وی با بیان این که شورای ساماندهی گندم و آرد و نان ملی برای کل کشور هر تصمیمی بگیرد، استان خراسان شمالی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، افزود: اختیار تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت نان تا ۱۰ درصد به استان‌ها محول شده بود که کارگروه آرد و نان استان افزایش ۱۰ درصدی آن را به تصویب رساند.

نیکدل گفت:  البته درخواست اتحادیه و پیشنهاد کارشناسان افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت نان بود که این امر باید در سطوح بالاتر و ملی مصوب شود.

انواع نان‌های یارانه‌ای با لحاظ گرد شدن مبلغ هر قرص نان، از امروز با افزایش ۱۰ درصدی عرضه می‌شود.

وی افزود: بر اساس نرخ مصوب قیمت نان بربری ماشینی با وزن ۴۴۰ گرم به ۴۵۰۰ ریال ، نان سنگک با وزن ۴۷۰ گرم به ۶ هزار ریال ، تنوری عراقی با وزن ۳۲۰ گرم به ۳۵۰۰ ریال و لواش با وزن ۲۳۰ گرم به ۲۵۰۰ ریال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: نان تنوری خراسانی با وزن ۴۳۰ گرم ۴۵۰۰ ریال، نان ماشینی دوار با وزن ۳۱۵ گرم به ۳۰۰۰ ریال و نان بربری سنتی با وزن ۴۴۰ گرم به ۴۵۰۰ ریال عرضه می‌شود.

وی افزود: اکنون هزار و ۲۹۰ واحد نانوایی در خراسان شمالی دایر است که هزار و ۱۲۷ واحد از این تعداد یارانه‌ای و مابقی آزادپز هستند.

گفتنی است: ماهیانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحد‌های نانوایی یارانه‌ای خراسان شمالی توزیع می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*