گنجعلی مطرح کرد: خرید 31 هزارتن گندم مصرفی سیستان و بلوچستان در سال‌جاری/ ضرورت مدیریت مصرف نان در استان

گنجعلی مطرح کرد:

خرید 31 هزارتن گندم مصرفی سیستان و بلوچستان در سال‌جاری/ ضرورت مدیریت مصرف نان در استان

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 سیستان و بلوچستان از خرید 31 هزارتن گندم مصرفی سیستان و بلوچستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی گنجعلی امروز در نشست خبری اظهار داشت: حدود 31 هزار تن گندم در سالجاری خریداری شده و 12 مرکز خرید گندم در استان جانمایی و دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل تشدید خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی ، خرید مناسبی نسبت به سال گذشته نداشته و باید گندم را از استان های دیگر خریداری کنیم. بخشی از گندم مورد نیاز استان از طریق ریل وارد استان می شود و سبب کاهش چشمگیر ترافیک و هزینه ها شده است.

گنجعلی خاطر نشان کرد: آموزش های متفاوتی در زمینه پخت و توزیع نان به شاطر ها و نانوایی ها ارائه شده و امسال آموزش تیم نانوایان را در دستور کار خود قرار داده ایم .

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان عنوان کرد:در حال حاضر 205 نانوایی آزاد پز  در زاهدان فعالیت دارند که یارانه دریافت می کنند‌.

ضرورت مدیریت مصرف نان

گنجعلی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، باید حساسیت و مدیریت جدی در مصرف نان وجود داشته باشد و نان هر خانوار به میزان نیاز روزانه آنان تهیه شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مثبت شرکت غله، اجرای طرح ضیافت در سیستان و بلوچستان بود که بالغ بر 300 تن برنج به منظور تنظیم بازار در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

ورود محموله 17 هزارتنی برنج از طریق بندر چابهار

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تا اواخر تیرماه محموله 17 هزار تنی برنج از کشور هندوستان وارد بندر چابهار خواهد شد .

وی افزود: طرح جامع سامانه خرید تضمینی گندم در دستور کار خود قرارداده‌ایم.

گنجعلی درباره صادرات  آرد از طریق استان، گفت: در نشستی که با مدیران کارخانجات آرد داشته‌ایم قرار شد به‌صورت موقت از کشورهای همسایه گندم خریداری کرده و پس از تولید و تبدیل آن به آرد صادرات انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کارگروهی برای نظارت بر نانوایی‌ها و نحوه توزیع نان در شرکت خدمات غله تشکیل شده است.

گنجعلی با اشاره به فعالیت 19 هزار واحد صنفی در زاهدان، عنوان کرد: پروانه فعالیت صنف خبازی‌ها به‌صورت مستقیم از طرف اتحادیه آنان صادر می‌شود.

نانوایی‌های سنتی نظارت نمی‌شوند

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه11 سیستان و بلوچستان گفت: نانوایی‌های سنتی از جمله نانوایی‌هایی هستند که غیراستاندارد بوده و هیچ‌گونه نظارتی بر روند پخت و توزیع نان در این نانوایی‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی نانوایی‌های سنتی، افزود: باید نظارت‌های لازم بر بهداشت و استانداردهای پخت نان بر نانوایی‌های سنتی وجود داشته باشد .

گنجعلی در ادامه گفت: برای همسان‌سازی قیمت نان در حوزه استانی، پس از اخذ مجوز شورای اقتصاد، می‌توانیم براساس وضعیت استان و نرخ تعیین شده از طریق دولت، قیمت‌گذاری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت نان نداریم.

گنجعلی در پایان گفت: 1200 بنر با محتوای آموزشی فواید نان سبوس‌دار و مضرات نان سفید به‌زودی کنار درب نانوایی‌ها نصب خواهد شد تا بتوان با این اقدام فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*