مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی عنوان کرد؛ خرید تضمینی ۵۵هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان در استان مرکزی

خرید تضمینی ۵۵هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان در استان مرکزی

اراک- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال تاکنون حدود ۵۵هزار تن گندم و دانه روغنی کلزا از کشاورزان در استان مرکزی به صورت تضمینی خریداری شده است.

جواد حسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از میزان ۵۵ هزار تن محصول خریداری شده در استان مرکزی، ۵۳هزار تن گندم و حدود دو هزار تن نیز دانه روغنی کلزا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به پیش بینی برداشت بیش از ۲۲۰هزار تن گندم در استان مرکزی طی سال جاری، افزود: در حال حاضر در برخی نقاط استان از جمله شهرستان های خمین، خنداب و شازند با کمبود فضای ذخیره سازی محصول گندم مواجه هستیم که در راستای حل این مشکل، احداث شش سیلو در شهرستان های مذکور در دستور کار است و با راه اندازی این انبارها بیش از ۱۵۰ هزار تن به مجموع ظرفیت ذخیره سازی انبارهای گندم در استان مرکزی افزوده می شود.

حسنی بیان کرد: امسال کشت گندم در ۲۰۰هزار هکتار و کشت دانه روغنی کلزا نیز در شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی انجام گرفته و پیش بینی می شود تا پایان مهلت خرید تضمینی گندم که پایان تابستان جاری است، حدود ۲۲۵هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: با وجود آن که خرید تضمینی گندم باکیفیت از کشاورزان در دستور کار است، اما تلاش داریم حتی الامکان گندم تولیدی مازاد کشاورزان استان را خریداری کنیم و همچنین ‍ پیگیر آن هستیم که مطالبات گندم کاران بر  مبنای قیمت تعیین شده در اسرع وقت پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برمبنای برآورد انجام شده، امسال به طور میانگین از هر هکتار اراضی دیم زیر کشت گندم در استان مرکزی یک تن و از هر هکتار اراضی آبی زیر کشت گندم در استان سه تن محصول به دست آمده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰هزار تن گندم در استان مرکزی به صورت تضمینی خریداری شد و میانگین مصرف سالانه گندم در استان ۱۳۰ هزارتن است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*