سرپرست شرکت غله استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با تسنیم

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه ذخیره‌سازی شد.

حمید بساطی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون و 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در شرایط کنونی بیش از یک میلیون و 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سیلوها ذخیره شده است و هر ساله به طور متوسط 500 هزار تن گندم جدید نیز به ذخایر استان افزوده خواهد شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در فصل خرید جاری تاکنون بیش از 740 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، گفت: این در حالی است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 65 درصدی بوده‌ایم و این موفقیت بزرگی برای دولت و ملت محسوب می‌شود.

بساطی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه اکنون در شرایطی قرار گرفته است که دیگر نیازی به واردات گندم ندارد، عنوان کرد: اکنون کیفیت گندم تولیدی استان بسیار خوب و مناسب است و هر ساله تقاضا‌های بسیاری نیز از سایر استان‌ها جهت صادرات گندم به این استان‌ها انجام می‌شود.

وی  آمادگی کامل استان کرمانشاه را برای افزایش صادرات آرد خود به استان‌های متقاضی اعلام کرد و گفت: این در حالی است که تا چند سال پیش نیاز به واردات گندم داشتیم.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف سالیانه گندم جهت تولید آرد مورد نیاز مردم در ماه به طور میانگین 19 هزار تن است، اظهار کرد: در شرایط کنونی به اندازه مصرف 55 ماه گندم در استان ذخیره شده است.

وی با اشاره به مصرف میانگین 250 هزار تن گندم در سال عنوان کرد: بیش از چهار سال طول می‌کشد که این میزان گندم در استان مصرف شود و این درحالی است که هر ساله مقدار زیادی گندم جدید به ذخایر استان افزوده می‌شود.

بساطی از تمام فعالان بخش خصوصی خواست که با دریافت مجوزهای لازم از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نسبت به صادرات گندم به خارج کشور نیز اقدام کنند و اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ بدهد از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان به بهترین نحو استفاده خواهد شد و به معنای واقعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در استان کرمانشاه پیاده‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی میزان ذخیره گندم در استان کرمانشاه به بیش از 1000 روز رسیده است، گفت: در این شرایط و در صورت عدم وجود صادرات گندم به سایر استان‌ها در سال‌های آینده با چالش ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوها مواجه خواهیم شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه مدیریت کیفیت نگهداری گندم در سیلوها را یکی از چالش‌های پیش رو دانست و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در این رابطه به وجود نیامده است و در واحدهای بازرسی و آزمایشگاه نیز به طور مرتب از گندم‌ها نمونه‌برداری انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*