باوجود ابلاغ جدول نرخ جدید مصوب انواع نان؛ افزایش قیمت نان با دستور ناگهانی متوقف شد

باوجود ابلاغ جدول نرخ جدید مصوب انواع نان؛
باوجود باوجود ابلاغ جدول نرخ جدید مصوب انواع نان، رئیس اتاق اصناف ایران از توقف افزایش قیمت نان بنا به دستور وزیر صنعت خبر داد.
به گزارش پارسینه، نایب رئیس اتحادیه اتاق اصناف در ابتدا گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در استان تهران از شنبه ۴ آذر اعمال می شود.
ابراهیم درستی در استودیوی خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: از سال ۹۳ تاکنون افزایش نرخ نداشته ایم و افزایش ۱۵ درصدی به معنای آن است که برای هر سال پنج درصد در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵ واحد صنعتی در صنعت نان کشور گفت: ۸۵ درصد از این واحدها از آرد یارانه ای استفاده می کنند و در هر واحد چهار تا پنج کارگر مشغول بکارند.

نایب رئیس اتحادیه اتاق اصناف گردش مالی صنعت نان در کشور را ۱۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هزینه های نانوایی ها تاکنون تامین نمی شد و امیدواریم نانوایان با افزایش ۱۵ درصدی نرخ نان بتوانند پخت و عرضه نان را مدیریت کنند.

درستی گفت: تعدد بیش از این واحدهای نانوایی در کشور مقرون به صرفه نیست و کیفیت نان را کاهش می دهد.

در همین حال، اتحادیه نان نانوایان تهران، نرخ مصوب انواع نان سنتی تهران را امروز ۴ آذر ماه ۹۶ ( با سه روز تاخیر) برای اجرای از تاریخ ۱۳۹۶/۹/۱  طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

در این نامه آمده است که بر اساس توافق صورت گرفته میان اتاق اصناف تهران و اتحادیه نان سنتی تهران و اجرای  دستورالعمل کارگروه آرد و نان استان تهران کلیه واحدهای صنفی نانوایی تهران مکلف به رعایت موارد زیر هستند:

۱- ارائه نان با کیفیت مطلوب

۲- اجرای نرخنامه مصوب کارگروه آرد و نان استان تهران

۳- ارائه نان کنجدی بنا به درخواست مشتری بریا انواع نان سنتی بلامانع می‌باشد.

۴- ارائه نان با وزن چانه بیشتر بنا به درخواست مشتری بریا انواع نان سنتی با رعایت قیمت مصوب بلامانع می‌باشد.

۵- با توجه به چانه‌گیری خمیر نان توسط نیروی انسانی و احتمال بروز خطا، وزن‌ چانه‌های خمیر نان با ۲%-+ بلامانع می‌باشد.

نرخ جدید مصوب انواع نان سنتی

ردیف نوع نان وزن چانه خمیر با گرم 2%+- قیمت نان به ریال
1 بربری 510 7475
2 تافتون سنتی 230 2600
3 لواش و تافتون گردان 140 2415
4 سنگک 560 9200

تلفن رسیدگی به شکایات:

۱- تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی

۲- اتحادیه نانوایان تهران ۷۷۵۰۳۳۱۳ (ساعت تماس ۸ الی ۱۴)

گرانی نان ناگهان متوقف شد

چند ساعت از اعلام خبر ابلاغ قیمت های جدید نان نگذشته بود که ناگهان علی فاضلی رئیس اتاق اصناف گفت: اجرای طرح افزایش نان تا زمان بررسی مجدد کارگروه شورای آرد و نان متوقف شده است.

او با اشاره به اینکه بی توجهی به این دستورالعمل به معنای تخلف است گفت: تا اعلام مجدد کارگروه مربوط، از افزایش قیمت نان جلوگیری می شود.

فاضلی تاکید کرد: در پی اعتراضات مصرف‌کننده و تولیدکننده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا بحث افزایش و یا ثبات قیمت نان مجدد بررسی شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*