ماهانه بیش از ۷۵ هزار تن آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد

ماهانه بیش از ۷۵ هزار تن آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد

مدیر امور آرد و نان استان تهران گفت:: شهر تهران بیشترین نانوا‌ها را به اندازه ۵. ۵ استان دارد و ماهانه بیش از ۷۵ هزار تن آرد یارانه‌ای به نانوا‌ها می‌دهیم.
­ماهانه بیش از 75 هزار تن آرد یارانه ای در اختیار نانوایی ها قرار می گیردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامرضا مظاهری گفت:بیش از ۷۰ درصد نانوایی‌ها در تهران آرد مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند.
مظاهری از وجود ۳۸ کارخانه تامین آرد در استان تهران سخن گفت و افزود: این آرد با حواله در اختیار نانوا‌ها قرار می‌گیرد و اخیرا بحث دولت الکترونیک در حوزه آرد نیز پیاده شده است و سامانه کشوری فروش آرد یارانه‌ای را با کمک بانک سپه راه اندازی کرده ایم و تمامی نانواهای کشور از این سامانه خریداری می‌کنند.
وی گفت:: اداره آرد و نان در قدیم به شورای آرد و نان معروف بود که بار‌ها میان وزارت کشور و بازرگانی دست به دست شده است و بعد از انحلال سازمان غله، از تجمیع ادارات کل غله اداره آرد و نان ایجاد شد.
علیرضا مروت پور، دبیر انجمن نان‌های ماشینی و صنعتی کشور هم با اشاره به سابقه خانوادگی ۱۰۰ ساله خود در حوزه نان گفت: یکی از اصلی‌ترین صنایع کشورمان، آرد و نان است و در گذشته نانوایی‌ها و آسیابانی دارای جایگاهی خاص بودند.
عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی با بیان اینکه امروز جایگاه نان، آرد و گندم در گذشته دیده نمی‌شود، افزود: نانوا‌ها پر زحمت‌ترین اقشار فعال در جامعه هستند و کارخانه آرد یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های در کشورمان است، ولی بهره مالی لازم از آن برده نمی‌شود.
مروت پور تصریح کرد: یکی از گرفتاری‌ها به دلیل این است که این قشر نمی‌توانند به صورت آزاد کار کنند. مشتری بهترین قیمت و کیفیت را در بازار رقابت به دست می‌آورد که با بسته شدن این مسیر، همگان حدفاصل قیمت تمام شده و قیمت فروش را به گونه‌ای تعیین می‌کنند که زندگی شان تامین شود.
در ادامه سیدمحمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران هم گفت: در ایران ۵۰ درصد انرژی و بخش اعظم میکرو ارگانیسم‌ها را از غلات جذب می‌کنیم و دامنه وسیعی از ویتامین‌ها و پروتئین را از فرآورده‌های غلات می‌گیریم. گندم به تنهایی تا ۱۴ درصد دارای پروتئین است و با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌بینیم قصه غلات روشن و پر رنگ‌تر می‌شود.
مرتضوی استفاده از غلات را یکی از مهم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان دانست و گفت:محصولات غلات با مکانیسم بدن انسان سازگاری بسیاری دارد و همچون یک معجزه گر عمل می‌کند و یک فرد از زمانی که از خوب برمی خیزد، بخش اعظم انرژی خود را از غلات به دست می‌آورد.
فرشاد معماریان عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع آرد ایران هم پایه هرم غذایی را مبتنی بر گروه غلات دانست و گفت:: ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات‌ها و گروه نان و غلات تامین می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع آرد ایران در گفتگو با رادیو گفتگو، حفظ سلامت را در گرو تعیین رژیم غذایی متناسب با بهره گیری از نان و غلات دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دست اندرکاران این چرخه مبنی بر ایجاد امنیت غذایی در بخش کیفی و کمی برای این محصولات است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*