فرماندار: صدور مجوز نان روغنی جدید در خوی متوقف شود

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-19 16:38:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

فرماندار: صدور مجوز نان روغنی جدید در خوی متوقف شود

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی با اشاره به اهمیت کاهش میزان مصرف نان روغنی در تغذیه روزانه مردم، گفت: صدور مجوز نان روغنی جدید جهت ترویج فرهنگ صحیح مصرف نان در این شهرستان متوقف شود.

به گزارش ایرنا، حسین سیوانی روز دوشنبه در نشست شورای آرد و نان خوی با اشاره به اینکه گندم با کیفیت، آرد سالم و سبوسدار در تغذیه سالم نقش مهمی دارد، گفت: فرهنگ مصرف نان سبوسدار و پرهیز از مصرف نان هایی که افزودنی دارد، باید در بین اهالی این شهرستان ترویج داده شود.
وی افزود: میزان رطوبت در آرد و درصد سبوس از نکات مهمی است که باید کارخانه های تولید آرد این شهرستان نسبت به آنها توجه کافی داشته باشند.
وی اضافه کرد: نظارت بر عرضه و تولید گندم و آرد و نیز پخت نان باید به صورت منظم انجام و گزارش های هفتگی ادارات مسئول در این زمینه به فرمانداری ارائه شود.
وی با اشاره به وجود واحدهای نانوایی آزادپز در خوی اظهار کرد: صاحبان این واحدها موظف به رعایت مقررات و اخذ پروانه کسب هستند.
وی با اشاره به اهمیت رعایت فرآیند تولید نان سالم و بهداشتی گفت: نانوایان نباید به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان از عمل آوری مناسب خمیر خودداری کنند.
فرماندار خوی افزود: از تحویل گندم به کارخانجات تا پخت نان توسط نانوایان و عرضه به مصرف کننده باید کنترل و نظارت لازم انجام و در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف با واحدهای نانوایی متخلف برخورد شود.
به گزارش ایرنا، 650 واحد نانوایی در شهرستان خوی فعال است که از این تعداد 144 واحد به پخت نان روغنی مشغول هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*