چه عواملی افزایش قیمت ذرت را رقم زد؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت جهانی، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار منجر به بالارفتن قیمت ذرت شد.
چه عواملی افزایش قیمت ذرت را رقم زد؟محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت ذرت از ابتدای سال تا کنون گفت: در بهمن ماه سال گذشته قیمت هر کیلو ذرت حدود 650 تومان بود اما در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با افزایش 40 درصدی روبرو شد، به طوریکه به کیلویی 950 الی هزار تومان رسید.
وی در خصوص دلایل افزایش قیمت ذرت افزود: افزایش قیمت جهانی، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار منجر به بالارفتن قیمت ذرت شد.
یوسفی از کاهش 25 درصدی قیمت ذرت برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: انتظار داریم با برداشته شدن محدودیت های وارداتی قیمت به روال سابق برگردد تا از این حیث تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیانی نشوند.
 سیاست خود کفایی گندم، کاهش تولید ذرت را رقم زد
همچنین احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت ذرت علوفه ای از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده و  رشد قیمت در برخی مناطق به 50 درصد نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد غذای دام از محل ذرت تامین می‌شود، افزود: به سبب فساد پذیر بودن محصول، امکان واردات آن وجود ندارد و از طرفی برخی مشکلات از قبیل کم آبی و نبود ماشین آلات کافی، کمبود تولید و در نهایت افزایش قیمت را رقم زده است.
مقدسی ادامه داد: با توجه به سیاست خود کفایی گندم و گرایش کشاورزان به کاشت این محصول دیگر رغبتی به کشت ذرت وجود ندارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*