مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد: کشت بیش از 93 هزار هکتار محصولات پاییزی در رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد:

کشت بیش از 93 هزار هکتار محصولات پاییزی در رزن

خبرگزاری فارس: کشت بیش از 93 هزار هکتار محصولات پاییزی در رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از کشت بیش از 93 هزار هکتار محصولات پاییزی در این شهرستان خبر داد.

محمود فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن از پایان کشت محصولات پاییزی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با پایان یافتن کشت غلات پاییزه، بیش از 93 هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفته است.

وی افزود: با پایان گرفتن زمان کشت پاییزه در شهرستان، 14 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم آبی، 70 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم دیم، 5 هزار و 700 هکتار از اراضی تحت کشت جو آبی و 2 هزار و 800 هکتار از اراضی تحت کشت جو دیم قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن اظهار داشت: با توجه به کشت محصولات پاییزه، حمایت از کشاورزان بیش از 4 هزار و 500 تن بذر اصلاح شده و مادری در بین کشاورزان شهرستان رزن توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان رزن برای حمایت از کشاورزان توزیع کود است که این روند ادامه دارد.

فتحی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیش از 15 هزار هکتار گندم آبی و 69 هزار هکتار گندم دیم، 5 هزار و 200 هکتار جو آبی و 2 هزار و 450 هکتار جو دیم در سطح شهرستان رزن کشت شده بود، افزود: کشت غلات امسال در سطح شهرستان رزن نسبت به سال گشته افزایش سه درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بیش از 150 هزار تن گندم و بیش از 28 هزار تن جو از سطح مزارع شهرستان رزن برداشت شده است.

وی در خاتمه گفت: شهرستان رزن دارای 175 هزار هکتار زمین زراعی است که از این میزان هر ساله 70 هزار هکتار تحت کشت گندم دیم و 14 هزار هکتار تحت کشت گندم آبی قرار می‌گیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*