خرید تضمینی گندم 33درصد افزایش یافت

خرید تضمینی گندم 33درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، خرید تضمینی 905 هزارتن گندم به ارزش هزار و هشت میلیارد تومان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 33 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف روز سه شنبه افزود: خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از یک ماه پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد البته سیل امسال رشد تولید گندم را کاهش داد. با این حال تا پایان فصل برداشت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
بر اساس مصوبه شورای اقتصاد نرخ رسمی خرید تضمینی گندم معمولی و نان 1700 تومان و گندم دروم به قیمت 1770 با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید یک درصد خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد:​ یک میلیون و 100 هزار تن گندم در چهل روز اول سال به فروش رفت و این مقدار آرد مورد نیاز صنوف، صنایع و نانوایی‌ها را به طور کامل برطرف می‌کند.

* افزایش قیمت نان گرانفروشی است
سیف اظهار داشت: هر گونه افزایش قیمت نان توسط واحد‌های تولیدی، گرانفروشی است و باید از سوی دستگاه‌های نظارتی با این موارد برخورد شود ضمن اینکه از مردم درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی موارد را برای رسیدگی با سامانه 124 در میان بگذارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 30 هزار تن برنج وارداتی به منظور عرضه در ماه رمضان در اختیار ستاد تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: برنج وارداتی هندی با قیمت مصوب 7400 تا 7800 تومان و برنج تایلندی بین 4400 تا 4600 تومان در استان‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تا دو ماه آینده نیز با شروع کشت برنج دو میلیون تن برنج داخلی وارد بازار خواهد شد. کمبود تولید داخلی نیز جبران می‌شود و قیمت به تعادل خواهد رسید.
به گفته وی، با توجه به بارندگی‌های اخیر انتظار می‌رود کشت برنج امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش حداقل 10 درصدی مواجه شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*