۸۶ هزار هکتار سطح کشت قراردادی به مازندران ابلاغ شد

۸۶ هزار هکتار سطح کشت قراردادی به مازندران ابلاغ شد

86 هزار هکتار سطح کشت قراردادی به مازندران ابلاغ شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سطح ابلاغ کشت قراردادی امسال در مازندران به ۸۶ هزار هکتار رسید که به کشت گندم، کلزا و جو اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احسان عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در جمع خبرنگاران افزود: سطح ابلاغی کشت قراردادی استان در سال زراعی جدید 86 هزار هکتار است که از این تعداد 53 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد و در 13 هزار هکتار کلزا و در 20 هزار هکتار قرار است جو کشت شود.

وی گفت: در سامانه کشاورزی قراردادی 21 هزار هکتار کشت قراردادی ثبت شده که 18 هزار و 800 هکتار به گندم اختصاص دارد و در هزار و 993 هکتار کلزا و 284 هکتار جو کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: با اجرای طرح جهش تولید در 51 هزار و 195 هکتار از دیمزار‌های مازندران رشد تولید به عنوان یک استراتژی در مازندران دنبال می‌شود.

عباسپور با بیان اینکه  کشت قراردادی و جهش تولید در دیم‌زار‌های مازندران مهمترین اولویت‌های امسال در زراعت محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: امسال سطح ابلاغی در دیمزار‌های استان 67 هزار هکتار است که باید در قالب طرح جهش تولید محقق شود.

وی گفت: تاکنون طرح جهش تولید در 51 هزار و 195 هکتار از اراضی مازندران که معادل 76 درصد دیم‌زار‌های استان می‌شود اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به توسعه کشت گندم در 31 هزار و 207 هکتار و توسعه کشت کلزا در 2 هزار و 212 هکتار کلزا و پرورش و توسعه کشت جو در 13 هزار و 105 هکتار و اختصاص  4 هزار و 274 هکتار به کشت علوفه و  122 هکتار به گیاهان دارویی در طرح جهش تولید افزود: هدف اساسی در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش درآمد کشاورزان و توسعه ارقام جدید تحقیقاتی بوده تا با پایداری تولید الگوی کشت اصلاح شود.

وی تصریح کرد: پارسال نیز طرح جهش تولید در 60 هزار هکتار از دیمزار‌های مازندران اجرایی شد و برای توسعه کشت و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان نیز 65 فقره پرونده به ارزش 8 میلیارد و 339 میلیون تومان برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بانک‌ها معرفی شدند.

عباسپور ادامه داد: 2 میلیارد و 470 میلیون تومان تسهیلات تاکنون برای خرید هشت دستگاه خشک کن و کشتکار و دستگاه بوجار به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*