استاندار سمنان در گفتگو با مهر؛ ۷۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد

۷۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد

سمنان- استاندار سمنان گفت: سال گذشته ۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد که این رقم امسال به همت کشاورزان به ۷۵ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مطالبه استمهال دامدار کارت از سوی دامداران استان سمنان بیان کرد: مکاتبات و نامه‌نگاری‌های لازم از سوی استان برای این مهم به نهادهای کشوری ذی ربط صورت گرفت و پیگیری‌ها به صورت جدی ادامه دارد.

وی درباره اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز افزود: در این زمینه نیز اعتبارات بسیار خوبی را از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت که مجموع این اعتبارات به بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

استاندار سمنان درباره میزان تحقق این اعتبارات نیز، توضیح داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از این اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری هزینه شده است.

استاندار سمنان با اشاره به افزایش قابل توجه تولید گندم در این استان گفت: برداشت گندم در استان سمنان به ۷۵ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۳ هزار تن گندم برداشت شد افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استقبال کشاورزان، تا کنون ۷۵ هزار تن گندم در استان سمنان برداشت و خرید تضمینی شده است که نشان از همت کشاورزان دارد.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به لزوم احصای مشکلات بخش کشاورزی در فضای نخبگانی و مطالبه‌گری تصریح کرد: از این پس شورای کشاورزی استان سمنان به صورت ماهانه برگزار می‌شود تا بتوانیم مشکلات و موانع بخش کشاورزی را نیز برطرف کنیم.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*