مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر داد؛ پیش‌بینی ۴۰ مرکز برای خرید گندم و دانه‌های روغنی در استان مرکزی

پیش‌بینی ۴۰ مرکز برای خرید گندم و دانه‌های روغنی در استان مرکزی

اراک- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال برای خرید گندم ۳۲ مرکز و برای دانه‌های روغنی هشت مرکز خرید پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت گندم در استان مازاد بر تولید بوده است به‌طوری که سال گذشته از گندم مازاد به تعدادی از استان‌های کشور ارسال شده است.

به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، به میزان کافی برای نیاز مردم استان گندم موجود و تأمین شده است و با مشکلی در این حوزه مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع واردات گندم پیگیری می‌شود و تحویل گندم‌های وارداتی از استان‌های دارای کیفیت بهتر به منظور اینکه کیفیت در آرد و نان را شاهد باشیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: حجم قابل توجه از گندم در حال واردات به استان است و بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مصرف کارخانجات ارسال می‌شود.

ملکی بیان کرد: با توجه به واردات انجام شده گندم، کیفیت آرد بهتر شده است و با مشکلی در این خصوص مواجه نیستیم.

وی افزود: کمتر از یک ماه دیگر خرید گندم از مناطق ساوه و زرندیه انجام می‌شود که در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراکز خرید گندم و عوامل اجرایی تعیین و آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: امسال ۳۲ مرکز خرید گندم و هشت مرکز خرید برای دانه‌های روغنی پیش‌بینی شده و ظرفیت‌ها در سیلوها و انبارهای خرید گندم ایجاد شده است.

ملکی اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی و سیلوهای بخش خصوصی به‌عنوان همکار و مباشر فعالیت دارند و تعامل خوبی با کارگروه خرید گندم استان وجود دارد تا بتوان همانند سال‌های گذشته خرید خوبی از کشاورزان صورت پذیرد.

وی افزود: کشاورزان باید پیش از تحویل گندم خود به مراکز خرید به سازمان جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند و اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند تا در هنگام تحویل گندم با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: با توجه به بارندگی‌ها پیش بینی ما این است که امسال بتوان بیشتر از سال گذشته از کشاورزان گندم خریداری کرد و با توجه به قیمت تعیین شده برای گندم در سال‌جاری به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان نوید رکورد جدید را در این حوزه می‌دهد.

ملکی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی در حوزه شکر و برنج انجام شده است.

وی با اشاره به سهمیه کالاهای ماه مبارک رمضان گفت: ۲ هزار تن کالا در ماه مبارک رمضان توزیع شده و در حال اخذ مجوز هستیم تا توزیع کالا ادامه پیدا کند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر واردات شکر و برنج از استان‌های تأمین کننده صورت می‌پذیرد تا بتوان ذخایر استراتژیک را در این کالاها حفظ کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*