مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر: تاکنون ۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر:

تاکنون ۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از ۱۶ فروردین آغاز شده و تاکنون ۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

تاکنون ۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ سیدمحمد هاشمی در بازدید از روند خرید گندم در مجتمع انباری چغادک شهرستان بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به این‌که امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی با ۴۰ درصد افزایش به دو هزار و ۵۰۰ تومان رسید، افزود: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از ۱۶ فروردین در ۶ مرکز آغاز شد که در ادامه به ۱۱ مرکز افزایش پیدا کرد.
هاشمی افزود: از ۱۶ فروردین تاکنون ۵۴ هزار تن گندم از گندم‌کاران استان خریداری و در مراکز دولتی و خصوصی ذخیره شده است. پول کشاورزان هم کامل به آن‌ها پرداخت شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان این‌که گندم‌ها در انبار‌های برازجان و چغادک و انبار‌های بخش خصوصی ذخیره می‌شوند افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال ۱۰۸ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان بوشهر داشته باشیم؛ فضای ذخیره ما بیش از این میزان است و کمبودی در این بخش نداریم.
او با اشاره به کیفیت‌سنجی گندم‌ها در مراکز خرید گفت: امسال گندم‌های مزارع استان افت کمتری داشتند؛ هرچندکه در آغاز زمان خرید برخی گندم‌ها رطوبت بالای ۱۲ درصد داشتند که طبق مصوبات، ما از خرید آن‌ها معذور بودیم، اما اکنون با توجه به شرایط جوی گندم‌ها رطوبت کمتری دارند.
به‌گفته هاشمی و بر اساس دستورالعمل خرید تضمینی گندم، رطوبت گندم‌ها باید تا سقف ۱۲ درصد باشد، زیرا این گندم‌ها برای مدت طولانی ذخیره می‌شوند و اگر رطوبت آن‌ها بالا باشد موجب کپک‌زدگی و از بین رفتن دیگر گندم‌ها می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر هم‌چنین گفت که با توجه به همه‌گیری کرونا و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، کامیون‌ها پیش از ورود به مراکز خرید ضدعفونی و رانندگان تب‌سنجی می‌شوند و به هر راننده ماسک و دستکش داده می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*