مصرف کنجد سیاه در نانوایی‌ها ممنوع است/استفاده حد مجاز سبوس در پخت نان رعایت نمی‌شود

مصرف کنجد سیاه در نانوایی‌ها ممنوع است/استفاده حد مجاز سبوس در پخت نان رعایت نمی‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با اشاره به اینکه استفاده حد مجاز سبوس در پخت نان رعایت نمی‌شود، گفت: نانواها از مصرف کنجد سیاه منع شدند و موظف هستند که فقط از کنجد سفید استفاده کنند.

مصرف کنجد سیاه در نانوایی‌ها ممنوع است/استفاده حد مجاز سبوس در پخت نان رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، جلسه کارگروه آرد و نان باهدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی واحدهای نانوایی، بررسی مشکلات آرد و رسیدگی به مشکلات بهداشتی نانوایی‌های سطح شهرستان ورامین صبح یکشنبه با حضور نماینده فرماندار و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضا در محل اداره صمت برگزار شد.

حسن میرزایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین در ابتدای این جلسه با توجه به وضعیت آرد، شرایط و مشکلات نانوایی‌ها در پخت نان و تأمین مواد اولیه لزوم حل مشکلات نانوایی‌ها را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه استفاده حد مجاز سبوس در پخت نان رعایت نمی‌شود، افزود: این یعنی تهدید سلامت مردم که کارگروه باید توجه جدی به آن داشته باشد خصوصاً این موضوع باید در نان سنگک که از دیر زمان یکی از باکیفیت‌ترین نان‌های مصرفی بوده توجه بیشتر شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با اشاره به اصلاح قیمت نان و با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت نان، گفت: کیفیت نان ازآنجاکه با سلامت مردم سروکار دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از نمک زیاد و غیرمجاز (صنعتی)، جوش‌شیرین و عدم رعایت موارد بهداشتی در فرایند تولید، باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود که باید این موضوع توسط اتحادیه مربوطه به اطلاع کلیه متصدیان واحدهای نانوایی برسد.

میرزایی به ممنوعیت استفاده از کنجد سیاه به دلیل غیربهداشتی بودن اشاره کرد و ادامه داد: نانواها از مصرف کنجد سیاه منع شدند و موظف هستند که فقط از کنجد سفید استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نظارت دقیق و کارشناسانه بر نانوایی‌ها، نظارت دقیق بر نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و نحوه کارکرد نانوایی‌ها و اجرای دقیق دستورالعمل استانداری درباره اعطای سهمیه نانوایی در دستور کار اتحادیه نانوایان قرار گیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*