70 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری می‌شود

امسال؛
70 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری می‌شود
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در پنج سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم یک هزار و 500 تن بوده است، افزود: در سال گذشته این میزان به 59 هزار تن رسید که امیدواریم امسال 70 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – ذبیح‌الله غریب 26 مهرماه در بازدید از ایسنا با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و ابلاغ شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه برتر در میان سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی انتخاب شد که دارا بودن روحیه و کارکرد اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش میزان وابستگی کشور به خارج از جمله دلایل برتری این وزارتخانه بوده است.

غریب گفت: هر ساله حدود شش میلیون تن گندم وارد کشور می‌شد که بیش از 8.5 میلیارد دلار، ارز از سرمایه کشور برای واردات کالای کشاورزی از کشور خارج می‌شد.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه توانست شاخص‌ها را جابجا کند و تراز تجاری از 8.5 به پنج و سه میلیارد دلار برسد که امیدواریم امسال این تراز به دو میلیارد دلار و پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده به صفر برسد که یکی از بزرگترین موفقیت‌های بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در پنج سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم یک هزار و 500 تن بوده است، افزود: در سال گذشته این میزان به 59 هزار تن رسید که امیدواریم امسال 70 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی تاکید کرد: طی دو سال گذشته حدود 40 تا 50 درصد خرید تضمینی تجمعی گندم افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های استان در زمینه اقتصاد مقاومتی شاخص‌های بسیار مطلوبی است، گفت: بسیاری از واحدهای بخش کشاورزی و تولیدی به دلایل رکود اقتصادی در کشور که نیاز به تسهیلات داشتند تقریبا راکد، غیرفعال و تعطیل شدند.

غریب تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده، بیش از یک هزار و 100 واحد غیر فعال یا نیمه فعال بخش کشاورزی در استان شناسایی و با امکاناتی که در اختیار دولت و استان قرار گرفت، واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی که نیاز به سرمایه در گردش داشتند، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد طرح‌های استان متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 624 واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند که 274 میلیارد تومان تسهیلات، در حوزه اقتصاد مقاومتی به طرح‌های بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

غریب با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بسیاری از طرح‌ها در بانک‌های عامل مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته‌اند و اشکالات موجود در حال برطرف شدن هستند، گفت: تاکنون به 70 واحد بخش کشاورزی، 34 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان با اشاره به منابع محدود بانک‌ها در کشور،خاطرنشان کرد: امروزه رویکرد سازمان رویکرد اقتصاد محور و اشتغالزا است که بایستی برنامه بانک‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی پیش رود تا تحرک اقتصادی در استان پایدار شود.

 

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*