کنترل روزانه کارخانه آرد آستارا توسط اداره استاندارد

کنترل روزانه کارخانه آرد آستارا توسط اداره استاندارد

آستارا – ایرنا – رئیس اداره استاندارد آستارا گفت: برای بازرسی کیفی محصول کارخانه آرد این شهرستان، یک مدیر کنترل کیفیت از سوی این اداره تعیین شده و این کار، همه روزه انجام می گیرد.

شاهرخ جعفری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر کنترل کیفی و سیستمی کارخانه آرد، یک بازرس و کارشناس اداره استاندارد نیز کیفیت آرد تولیدی را به صورت میدانی بررسی می کند.

وی افزود: پارامترها یا سنجه های کاهش کیفیت به بخش های جزئی، عمده و بحرانی تقسیم می شود و هر پارامتر، نمره منفی خود را دارد و اگر نمره منفی کارخانه به ۹۰ برسد، پروانه فعالیت آن تعلیق و اگر نمره به ۱۲۰ رسیده باشد، باطل می شود.

وی ادامه داد: کارخانه آرد آستارا در روستای سیبلی قرار دارد و تاکنون کاهش کیفیت آرد با درجات عمده و بحرانی نداشته و نواقص بسیار جزئی، با بررسی و کنترل مستمر برطرف شده است.

رئیس اداره استاندارد آستارا گفت: اغلب گلایه نانوایان از پایین بودن کیفیت آرد، به سنجه ها و معیارهای خارج از حوزه نظارت اداره استاندارد مربوط است و به عنوان نمونه، پایین بودن اندیکس گلوتن (پروتئین موجود در غلات) به عنوان یکی از موارد خارج از نظارت استاندارد، از دلایل کاهش کیفیت آرد است.

جعفری گفت: نحوه نگهداری آرد در نانوایی ها، ورود رطوبت به کیسه های آرد، پایین بودن کیفیت خمیر مایه و عمل آوری ناقص خمیر از علت های پایین بودن کیفیت آرد و به تبع آن نارضایتی برخی از شهروندان از کیفیت نان است و اغلب نانوایان، کم تجربگی خود را به پایین بودن کیفیت آرد نسبت می دهند.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا تعداد نانوایی های یارانه ای و آزادپز این شهرستان را ۲۴۰ واحد اعلام کرد و از بازرسی مستمر ماموران این اداره به عملکرد آنها خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*