۲۷ محصول کشاورزی به صورت مداوم پایش می‌شود

۲۷ محصول کشاورزی به صورت مداوم پایش می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۲۷ محصول کشاورزی به طور مداوم از میادین عرضه میوه و تره بار نمونه برداری شده و در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو آزمایش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛  قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از وظایف این معاونت کنترل مواد اولیه قبل از ورود به کارخانجات مواد خوراکی و آشامیدنی از نظر کیفیت و سلامت مواد اولیه است و هیچ مواد اولیه‌ای نمی‌تواند وارد کارخانه تولید مواد خوراکی شود مگر اینکه سلامت آن توسط غذا و دارو تایید شده باشد.
قباد محمدی افزود: صنعت گوشت و محصولات دامی نیز باتوجه به اهمیت و گستره عرضه و مصرف آن، باید به درستی پایش شده و مورد نظارت و ارزیابی دقیق قرار گیرد.
وي گفت: باید شیوه نامه‌ای مشخص تهیه و اجرا شود و شرح وظایف هر سازمان و ارگان در خصوص نظارت بر صنعت گوشت و محصولات دامی دقیقاً‌مشخص شده و نقش هر ارگان تعیین گردد.
دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو هم گفت:مشکلات متعددی در حوزه آرد و نان وجود دارد که زمینه‌های بسیار مهمی را برای همکاری بین معاونت غذا دارو و اداره کل جهاد کشاورزی استان فراهم می‌آورد.
مستوفی افزود: در کارگروه سلامت آرد و نان در استان مقرر شده است سندی با همکاری ارگان‌های ذی ربط تهیه و تنظیم گردد که تمامی معضلات حوزه آرد و نان و نحوه پیگیری و بهبود کیفیت آن در آن سند تدوین شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*