آزادسازی نرخ نان نقش مهمی در گسترش رقابت بین واحدهای نانوایی دارد

معاون استاندار قم:

قم – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با بیان این که دنیای امروز دنیای رقابت است و نباید هم چنان تفکر نیم قرن گذشته در زمینه عرضه نان حاکم باشد گفت: آزادسازی نرخ نان نقش مهمی در ایجاد فضای رقابت بین واحدهای نانوایی دارد.

به گزارش ایرنا، سید صدر الدین موسوی روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان با تاکید بر اهمیت موضوع توسعه واحدهای آزادپز نان در قم اذعان کرد: هم اکنون بسیاری از واحدهای یارانه پز نان در قم خواستار آزادسازی قیمت ها هستند و از سویی خانواده ها نیز به دلیل ارزشی که برای وقت خود قائلند دیگر حاضر به اتلاف آن در صف های طولانی واحدهای عرضه کننده نان با نرخ یارانه ای نیستند.
وی در عین حال با بیان این که افزایش قیمت نان، کار عبث و بیهوده ای است، گفت: اگر بحث چالش ها و تبعات استانی در کار نبود، همه نانوایی های استان را به سمت آزادپز شدن می بردیم.
موسوی هم چنین با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده نکردن از جوش شیرین یا مواد افزودنی مضر در بین نانوایی ها، تصریح کرد: متاسفانه برخی از نانوایان بدون توجه به زیان های به کارگیری این مواد در پخت نان مبادرت به این کار می نمایند، که صدا و سیما و سایر رسانه ها در فرهنگ سازی در این زمینه رسالت خطیری برعهده دارند.
سید جواد دهناد مدیرعامل اتحادیه نانوایان استان قم نیز در این جلسه با اذعان به این که رقابت کردن، خوب است ولی باید ساز و کار آن نیز فراهم شود، افزود: بیشتر نانوایی های لواش با 2 یا 3 شریک و یا به صورت ورثه ای ارتزاق می کنند.
مجید آوری فرد مشاور استاندار قم نیز در این جلسه با بیان این که جدا سازی واحدهای آزادپز از صنف نانوایی ها هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی آورد، خاطرنشان کرد: تاکنون فانتزی پزها و خشکه پزها طی مراحل مختلفی از این صنف جدا شده و به صورت مستقل اقدام به فعالیت می کنند که به طور حتم جدا شدن واحدهای آزادپز از این صنف نیز معضل خاصی را متوجه آنها نخواهد کرد.
چهاردهمین کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی و دهمین جلسه کمیته تنظیم بازار و تامین ارزاق عمومی قم با موضوع بررسی کیفیت گندم و آرد استان قم برگزار شد.
اخذ مجوز حمل پنج هزار تن گندم با کیفیت از استان گلستان به قم و هم چنین اقدام دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نمونه گیری از کلیه سیلوهای گندم و اعلام نمودن میزان اندیکس و گلوتن موجود و ضرورت رعایت استاندارد سبوس گیری از سوی واحدهای خبازی از جمله مصوبه های این جلسه بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*