رئیس اتحادیه نانوایان زنجان: تخلفی از سوی واحدهای سنگکی در استفاده از آرد 10 درصد مشاهده نشده است

 

خبرگزاری فارس: تخلفی از سوی واحدهای سنگکی در استفاده از آرد 10 درصد مشاهده نشده است

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: تخلفی از سوی واحدهای سنگکی در استفاده از آرد 10 درصد مشاهده نشده است.

کمال الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از دو ماه قبل استفاده از نان 10 درصد در سنگکی‌های زنجان اجباری شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای سنگکی فعال در زنجان را 100 باب اعلام کرد و گفت: قبل از اجباری شدن استفاده از آرد 10 درصد، دوره آموزشی و توجیهی برای کارگران سنگکی برگزار شد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه از اول مرداد ماه آردهای سبوس‌دار با بسته‌بندی و شکل یکسان به واحدهای سنگکی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا بازرسی‌های لازم از واحدهای نانوایی به منظور جلوگیری از تخلفات انجام می‌شود که خوشبختانه تخلفی از سوی واحدهای سنگکی در این مدت مشاهده نشده است.

الماسی با بیان اینکه پیش از این استفاده از آرد 12 درصد در واحدهای نان لواش اجباری شده بود، اضافه کرد: همچنین در واحدهای نانوایی بربری نیز آرد 15 درصد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 850 واحد نانوایی در زنجان شامل واحدهای نان دارای پخت لواش، سنگکی و بربری فعال است، تصریح کرد: بیشترین واحدهای نانوایی فعال در زنجان مربوط به نان لواش با 300 واحد است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به ارتقای سطح کیفی نان‌های تولیدی در زنجان گفت: در راستای ارزیابی و پایش مستمر وضعیت نان، مرکز پژوهش‌های غلات نسبت به بررسی آماری بر اساس انطباق با استانداردهای مرتبط می‌کند.

به گزارش فارس، مرکز پژوهش‌های غلات در بررسی‌های مستمر خود که به صورت فصلی انجام می‌شود، فاکتورهایی از جمله درصد رطوبت، درصد خاکستر در ماده خشک، درصد پروتئین، درصد گلوتن مرطوب و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز، شکل پخت نان، سطح زیرین و رویی نان، پوسته یکنواخت، بافت نان و رنگ آن را در ارزیابی‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهد که بر این اساس طی فصول گذشته نان زنجان از نظر کیفی در سطح کشور برتر بوده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*