مدیرعامل شرکت غله استان زنجان خبر داد: خرید 55 هزار تن گندم در استان زنجان

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان خبر داد:
خرید 55 هزار تن گندم در استان زنجان
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از خرید 55 هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: 50 درصد از مطالبات گندم‌کاران تا روز 11 تیرماه پرداخت شده است.

رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در استان زنجان از اواخر خردادماه در زنجان آغاز شده و روند مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال خرید گندم در استان زنجان به قیمت یک هزار و 300 تومان انجام شد، بیان کرد: تا دیروز 55 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه تا 11 تیرماه 50 درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، گفت: روند پرداخت مطالبات به صورت مستمر ادامه دارد.

منصوری با بیان اینکه از 21 تیرماه به بعد نیز گندم استان به بورس رفته است، افزود: فعلا از گندم‌ زنجان در بورس چیزی به فروش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت گندم خریداری شده در استان مطلوب است، گفت: خرید گندم از کشاورزان تا مهرماه در مراکز خرید ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین به کیفیت نان تولیدی استان نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در استان مطلوب است و همواره جزو استان‌های برتر بوده است.

منصوری با اشاره به اینکه طی آخرین ارزیابی مرکز پژوهش‌های شرکت غلات نان زنجان از نوع بربری، لواش و تافتون رتبه نخست را کسب کرده است، گفت: همچنین نان تولیدی از نوع سنگک نیز رتبه سوم را کسب کرده است.

وی در ادامه به فاکتورهای ارزیابی کیفیت نان اشاره کرد و گفت: روش‌های تست بر انواع نان مبتنی بر یکنواختی، عاری از هرگونه برآمدگی و فرو رفتگی، سوختگی سطح فوقانی نان، خمیری بودن و پارگی و یکنواخت نبودن، فرم و شکل نامتقارن نان، پارگی زیاد است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه رنگ نان نیز از دیگر موارد ارزیابی کیفی نان است، افزود: غیر طبیعی بودن رنگ نان موجب کاهش امتیاز می‌شود.

منصوری خشک و سفت بودن نان، گلوله شدن و تبدیل به توده خمیری و چسبیدن آن به دهان و دندان را از جمله موارد کاهش امتیاز نان از نظر کیفی اعلام کرد و افزود: عطر و بو نیز از جمله شاخص‌ها در پخت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73005/ق

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*