مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خبر داد: وجود 10 کارخانه آردسازی در استان اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خبر داد:

وجود 10 کارخانه آردسازی در استان اردبیل

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: 10 کارخانه در استان داریم و نانوایان می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی از هر کارخانه‌ای که بخواهند آرد خریداری کنند.

علی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سه برنامه برای اداره غله تعریف شده بود و موظف بودیم 500 هزار تن مدیریت و خرید و ذخیره‌سازی گندم انجام دهیم.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: امسال 573 هزار تن گندم، 9 هزار و 200 تن کلزا و 38 هزار تن از کشاورزان خریداری شد.

نوبخت بیان کرد: 10 کارخانه تولید آرد در استان داریم و نانوایان می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی از هر کارخانه‌ای که بخواهند آرد خریداری کنند در صورت اینکه آردهای خریداری شده از کارخانه از کیفیت لازم برخوردار نباشند می‌توانند گزارش داده و همکاران ما در سریع‌ترین زمان این مورد را رسیدگی و با کارخانه فوق برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان اردبیل 301 هزار تن است بنابراین باید مدیریتی انجام می‌شود تا گندم‌هایی که از کشاورزان خریداری می‌شود کیفیت خود را از دست ندهد تا بتوانیم با تامین نیاز استان مازاد را به استان‌های دیگر ارسال کنیم و برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده تا ظرفیت ذخیره‌سازی استان کاملا پر شود و مقادیری که اضافه بودند با اخذ مجوز به مراکزی که نیاز داشتند ارسال شود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: گندم‌هایی که در استان اردبیل کشت می‌شوند انواع مختلف دارند و اگر یک نوع گندم به کارخانه‌ها ارسال کنیم یقینا در کیفیت آرد تاثیرگذار خواهد بود.

نوبخت اظهار کرد: گندم‌های دیم شمال استان که بهترین گندم برای تبدیل به آرد است را به کارخانه‌های داخل استان فرستادیم تا ذخیره‌سازی شود تا بعد از اینکه تبدیل به آرد خواهد شد در کیفیت ‌آرد مشکلی پیش نیاید و در تمامی کارخانه‌ها گندم شمال استان وجود دارد.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل عنوان کرد: مشکلی در باب مواد اولیه نداریم و مدیریت کردیم که در انبارهای روباز هیچ گندمی در حال حاضر وجود ندارد و همه گندم‌های خریداری شده را در سیلوهای ملکی یا بخش خصوصی ذخیره‌سازی کردیم.

نوبخت در مورد بحث کیفیت آرد عنوان کرد: اداره غله فقط گندم را تحویل کارخانه‌های آرد داده  و کارخانه‌ها موظف هستند اگر مشکلی در گندم ارسالی باشد تحویل نگرفته ولی وقتی گندم تحویل کارخانه می‌شود بعد از آن نظارت بر کارخانه بر عهده نماینده بهداشت است که در کارخانه مستقر هستند.

وی یادآور شد: کمیته‌ درجه‌بندی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره غله که هر ماه یکبار برای درجه‌بندی اقدام می‌شود و در این راستا نمره می‌دهند و اداره غله  برای تبدیل گندم به آرد بر اساس درجه‌بندی که انجام شده اقدام می‌کند.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل کار گروه آرد و نان که در فرمانداری و دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت است هر ماه جلساتی برگزار می‌کنند و کلیه مشکلات مورد بررسی و رسیدگی و نظارت‌ها مستمر انجام می‌شود و این کار گروه بازرسی‌هایی را با همراهی مسؤولان بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت از نانوایی‌ها انجام داده و اقدام به این نمونه‌برداری می‌کنند و در کمیته مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*