رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان خبر داد: پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع کهگیلویه

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان خبر داد:

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع کهگیلویه

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی رضا نیکویی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: فصل برداشت مزارع جو و کلزا از روز ۲۱  اردیبهشت‌ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از روز پنجشنبه( ٢۵اردیبهشت)در سراسر شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان ابراز کرد: از مجموع ۳۱۰۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی می‌شود که میزان ۸۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۲۷۰۰۰ هزار تن مازاد برمصرف از کشاورزان خریداری شود.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: همچنین از مجموع ۱۳۵۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی جو پیش بینی می‌شود که میزان ۲۰ هزار تن برداشت و به‌صورت خودمصرفی استفاده می‌شود و یا در بازار به‌صورت آزاد خرید و فروش می‌شود.

نیکویی زاده با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم تصریح کرد: قیمت هرکیلو گندم معمولی حدود ۲۵۰۰۰ هزار ریال و گندم دو روم حدود ۲۶۰۰۰ هزار ریال است و مراکز خرید گندم از روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در سطح شهرستان در حال دریافت محصولات هستند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با ۸۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان انجام می‌شود و نرخ برداشت بصورت ساعتی و هکتاری محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوع بودن خروج گندم از شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه، گندم و جو با نرخ تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود و شرایط خرید در تمام نقاط کشور یکسان می باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*