ورود اولین کشتی حامل گندم روسیه به بندر امیرآباد

نخستین محموله گندم وارداتی از روسیه وارد بندر امیرآباد شد و در حال تخلیه است.

ورود اولین کشتی حامل گندم روسیه به بندر امیرآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد جعفری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: براساس برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در مرحله اول ۲۰۰ هزار تن گندم روسیه از طریق بندر امیرآباد و به منظور تامین و حفظ ذخایر استراتژیک وارد استان مازندران خواهد شد.
او افزود: اولین محموله از مرحله اول واردات گندم از طریق کشتی تجاری PARIN با ظرفیت حدود ۵ هزار تن از روسیه وارد بندر امیرآباد شد و در حال تخلیه می‌باشد.
جعفری با بیان اینکه ۱۵۰ هزار تن گندم از بندر امیرآباد و ۵۰ هزار تن نیز از بندر نوشهر وارد کشور خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ذخایر استراتژیک گندم، مردم هیچگونه دغدغه و نگرانی نسبت به تامین نان مصرفی مورد نیاز خود نداشته باشند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: همزمان با ورود اولین محموله گندم از روسیه، برنامه حمل گندم استان گلستان نیز در حال انجام می‌باشد که به کمیت و کیفیت محصول نهایی کمک خواهد کرد.
او از مدیران دستگاه‌های ذیربط خواست با تعامل و هماهنگی مناسب شرایط را برای تسهیل فرآیند پهلودهی کشتی ها، تخلیه، ذخیره سازی، ترخیص و حمل گندم در بنادر امیرآباد و نوشهر را فراهم کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*