پیش‌بینی خرید 95 هزار تن گندم از کشاورزان رزن و درگزین

پیش‌بینی خرید 95 هزار تن گندم از کشاورزان رزن و درگزین

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن از پیش‌بینی خرید بیش از 95 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن و درگزین خبر داد.

پیش‌بینی خرید 95 هزار تن گندم از کشاورزان رزن و درگزین

رضا وثاقتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن با بیان اینکه از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان‌های رزن و درگزین تا به امروز بیش از 91 هزار و 550 تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شده است اظهار کرد: بیش از 9 هزار تن گندم هم توسط سیلوی بخش خصوصی در شهرستان رزن خریداری شده است.

وی از خرید بیش از 100 هزار و 550 تن گندم در دو شهرستان رزن و درگزین تا به این لحظه خبر داد و گفت: امسال 9 مرکز خرید توسط تعاون روستایی و یک مرکز خرید هم توسط بخش خصوصی کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن افزود: از این میزان گندم خریداری شده توسط تعاون روستایی بیش از 61 هزار و 550 تن در شهرستان رزن و بیش از 30 هزار تن هم در شهرستان درگزین خریداری شده است.

وی با اشاره به ثبت 90 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سامانه خرید ادامه داد: پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت در حال انجام است.

وثاقتی از پیش‌بینی خرید بیش از 95 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن و درگزین توسط تعاون روستایی خبر داد و گفت: این میزان خرید گندم بیشترین میزان خرید گندم تعاون روستایی در سطح استان است که اداره تعاون روستایی شهرستان رزن موفق به خرید آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: چیزی کمتر از پنج درصد از گندم کشت شده در شهرستان رزن هنوز برداشت نشده و تا زمانی که کشاورزان گندمی برای فروش داشته باشند مراکز خرید تعاون روستایی آماده دریافت گندم هستند.

رئیس اداره تعاون روستایی رزن با اشاره به گندم خریداری شده در سال گذشته گفت: سال گذشته به علت وضعیت خوب نزولات آسمانی بیش از 148 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی خریداری شد که این میزان بیشترین گندم خریداری شده از کشاورزان توسط تعاون روستایی در تاریخ شهرستان رزن است.

وثاقتی اظهارکرد: گندم خریداری شده با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی که در مراکز خرید وجود دارد، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت و قیمت نهایی آن نیز بر این اساس تعیین می شود.

افزایش 70 هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در رزن

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن از ایجاد 70 هزار تن فضای مناسب  برای ذخیره‌سازی گندم در سطح شهرستان خبر داد وگفت: دو محل برای ذخیره‌سازی گندم با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان  ساخته شده و امسال از این مراکز برای خرید و نگهداری گندم استفاده شده است.

وثاقتی افزود: امسال بیشترین گندم شهرستان‌های رزن و درگزین در انبارهای تمام‌مکانیزه مرکز خرید چایان با ظرفیت 35 هزار تن و انبار مرکز خرید روستای کرفس نیز با همین ظرفیت خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این دو انبار نگهداری گندم، ظرفیت انبار شهرستان رزن مسقف و روباز به 180 هزار تن افزایش یافته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*