پیش بینی برداشت بیش از ۱۴ میلیون تن گندم از مزارع گندم کشور

سهرابی معاون مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور دربازدید از مزارع گندم مهاباد این خبر را اعلام کرد.

سهرابی معاون مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور پیش بینی برداشت بیش از بیش از 14میلیون تن گندم از مزارع گندم کشور در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دربازدید از مزارع گندم مهاباد بااعلام این خبرگفت : تاکنون 1 میلیون 700هزارتن گندم در کشور برداشت شده است که در مقایسه باسال گذشته که 1 میلیون 200هزارتن بود افزایش چشم گیری داشته است پیش بینی می شود 14میلیون تن گندم امسال درکشوربرداشت شود وبرای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا می شویم.

عیدی مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجانغربی نیز گفت: امسال بیش از 89هزارهکتارگندم آبی و بیش از 285هزارهکتارگندم دیم دراستان کشت شده است وباتوجه به بارشهای خوب امسال پیش بینی 750تا 780هزارتن گندم رادراستان داریم وبرای خرید600هزارتن گندم آمادگی داریم.

جعفری وحدت رئیس حفظ نباتات استان هم با اشاره با اینکه امسال در زمینه مبارزه با آفت های مزارع گندم نیز امسال اقدامات مناسبی انجام شده است گفت: دربیش از 175 هزارهکتار از مزارع گندم باعلفهای هرز نازک برگ وپهن برگ وتوأم مبارزه شده است که نسبت به پارسال 3درصد افزایش دارد .

درشهرستان مهاباد نیز امسال بیش از49هزارهکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم ختصاص یافته است.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی مهاباد هم افزود:62مرکزخرید امسال برای خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان درآذربایجان غربی تدارک دیده شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*