20 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان زیرکشت گندم رفت

20 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان زیرکشت گندم رفت

زاهدان – ایرنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان از آغاز کشت پاییزه تاکنون به گندم اختصاص یافته است.

علیرضا دهمرده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت پاییزه گندم در سیستان و بلوچستان از اوایل آبان آغاز و تا اوایل دیماه ادامه دارد.
وی افزود: 11 هزار هکتار از مجموع کشت های گندم در سیستان و بلوچستان در سه شهرستان خاش، ایرانشهر و دلگان انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال پیش بینی می شود حدود 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به کشت پاییزه گندم اختصاص یابد که از نظر سطح زیر کشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.
وی متوسط برداشت گندم در زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان را سه تن در هکتار عنوان کرد و افزود: کار برداشت محصول گندم با توجه به شرایط آب و هوایی همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبی آغاز و به تدریج تا اوایل تیرماه به مناطق شمالی این استان می‌رسد.
دهمرده تصریح کرد: بیش از 50 هزار نفر در سراسر سیستان و بلوچستان در کار تولید گندم اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*