رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ مغایرت تأخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم با سیاست اقتصاد مقاومتی

رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

براساس سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قبل از شروع فصل کشت نرخ خرید تضمینی محصولات باید اعلام شود چرا که تأخیر در اعلام علاوه بر سردرگمی کشاورزان با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

مسعود اسدی رئیس تشکل بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم مغایرت دارد، اظهار داشت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان از تأخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی می‌توان گفت که برای اولین بار در تاریخ دولت‌ها مدیران ارشد وزارتخانه‌ها از این موضوع نارضایتی خود را اعلام کردند.
وی افزود: براساس سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قبل از شروع فصل کشت نرخ خرید تضمینی محصولات باید اعلام شود تا براساس آن کشاورزان تأمین بودجه و برنامه‌ریزی نمایند چراکه تأخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی سردرگمی کشاورزان را به همراه داشته است.
به گفته اسدی وزیر جهاد کشاورزی تمامی تلاش خود به کار گرفته تا شورای اقتصاد هر چه سریع‌تر نرخ خرید محصولات را اعلام نماید.
رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه تأخیر در اعلام نرخ خرید محصولات حاصل کم لطفی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، گفت: با وجود آنکه رکن اقتصاد مقاومتی بر پایه کشاورزی و عوامل تولید است از این رو تأخیر در اعلام نرخ خرید محصولات با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد که از این رو انتظار می‌رود تا قبل از شروع سال جدید نرخ خرید گندم اعلام شود.
اسدی در پاسخ به این سؤال که خودکفایی گندم در سال جاری ناشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اگرچه دولت برای افزایش ضریب تولید محصولات استراتژیک اقداماتی را به عمل آورده، اما تا زمانیکه افزایش تولید در یک دوره ۴ الی ۵ ساله استمرار نیابد نمی‌توان گفت که به خودکفایی رسیده ایم چرا که عوامل طبیعی و جوی در این امر مؤثر است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*