مدیرعامل شرکت غله استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با تسنیم: میانگین تولید گندم آبی استان کرمانشاه ۵.۷ تن در هکتار است

مدیرعامل شرکت غله استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با تسنیم:

میانگین تولید گندم آبی استان کرمانشاه ۵.۷ تن در هکتار است

گندم/

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: میانگین تولید گندم آبی در استان کرمانشاه حدود ۵.۷ تن در هکتار است.

مظفر رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به کیفیت مناسب گندمهای تولیدی استان در طی این مدت اظهار داشت: میانگین تولید گندم در استان کرمانشاه در اراضی دیم 1.2 تن و در اراضی آبی حدود 5.7 تن در هکتار است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه با برخورداری از 900 هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت از قابلیت کشاورزی بالایی برخوردار است، گفت: هر ساله محصولات کشاورزی استان از لحاظ کیفی در مقیاس کشوری از تراز بالایی برخوردار می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه از 900 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان به طور میانگین 350 تا 400 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: این استان دارای هفت سیلوی بخش دولتی و 37 سیلوی بخش خصوصی است.

وی ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوهای گندم استان را یک میلیون و 170 هزار تن اعلام کرد و افزود: این مقدار ظرفیت، وضعیت مناسبی را برای نگهداری محصولات کشاورزان گندمکار سایر استانها نیز فراهم می‌کند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان در سال زراعی گذشته با خرید 743 هزار تن  گندم مازاد بر نیاز کشاورزان رتبه پنجم کشور را کسب کرد، بیان کرد: امسال با احتساب گندمهای باقی مانده سالهای گذشته ظرفیت سیلوهای استان تکمیل و ‌گام مؤثری برای خودکفایی کامل در تولید گندم کشور برداشته شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*