مدیر‌عامل شرکت غله منطقه 2 کشور: قیمت نان افزایش نمی‌یابد/ مشکلی در تأمین آرد نداریم

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-19 16:38:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

مدیر‌عامل شرکت غله منطقه 2 کشور:

قیمت نان افزایش نمی‌یابد/ مشکلی در تأمین آرد نداریم

خبرگزاری فارس: قیمت نان افزایش نمی‌یابد/ مشکلی در تأمین آرد نداریم

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه یک کیلوگرم گندم جوانه‌زده به مصرف انسانی نرسید، گفت: قیمت نان افزایش نمی‌یابد.

سیدمحمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی گندم در کشور دلیلی برای عدم ورود گندم خارجی شد، اظهار کرد: بحث کیفیت آرد و نان نکته‌ای است که این روزها دلالان برای واردات گندم خارجی به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: در برخی از نقاط کشور گندم ما از گلوتن پایینی برخوردار است و مشکلاتی در کیفیت گندم داریم اما با اقدام شرکت بازرگانی دولتی برای اختلاط این گندم‌ها با گندم‎هایی که کیفیت مناسب دارند، مشکلی در تأمین آرد در کشور نداریم.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه استان‌های مازندران و گلستان و بخشی از استان خوزستان بالاترین گندم کیفی را تولید می‎کنند، افزود: گلوتن گندم‌های مازندران بالاست و از توان تولید بالایی در کشور برخوردار است و دارای شرایط مساعدی برای تولید گندم است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اختلاط مناسبی با گندم‌های مازندران و گلستان انجام شد و براساس بررسی‌های انجام شده از پژوهشکده غلات، مازندران از گندم و آرد خوبی برخوردار است.

جعفری در پاسخ به این سؤال که آیا آرد خوب دلیل بر تولید نان خوب هست یا خیر، گفت: برای اینکه بتوانیم نان خوبی داشته باشیم نانوا در خمیرگیری باید دقت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: نظارت‌های لازم بر پخت نان توسط کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و هر جا گزارشی از عدم کیفیت آرد و نان دریافت شود شرکت غله مستقیم ورود پیدا می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه در حال حاضر مازندران از شرایط نرمالی برخوردار است و کیفیت نان مناسب است، ادامه داد: آموزش برای نانوایان به صورت جدی در دستور کار است و امسال با هماهنگی صورت گرفته با سازمان فنی‌وحرفه ای، 700 نفر از نانوایان آموزش دیدند و درصددیم سال آینده آموزش ساماندهی‌ بیشتری داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: مشکلی که در استان داریم این است 30 درصد نانوایی‌ها اجاره‌ای است که مشکلاتی را برای ما وجود می‌آورد و باید تصمیم استانی برای نانوایی‌هایی که شاطر و نانوا سهمی ندارد و اجاره می‌کند انجام شود.

جعفری با اشاره به اینکه معتقدیم با آرد و گندمی که در اختیار داریم می‌توانیم نان خوب تحویل مردم دهیم، اظهار کرد: 4 هزار و 200 نانوایی در شهرستان‌ها فعال است که کارگروه نظارت آرد و نان در شهرستان‌ها باید هر کجا عدم توجه در بحث کیفیت نان وجود دارد ورود پیدا کند.

وی درباره افزایش قیمت نان در استان، گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایشی در قیمت آرد و نان صورت نگرفته و افزایش قیمت نان استانی است و مصوبه کارگروه را می‌طلبد و تا الان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان در استان نیست.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در پاسخ به این سؤال که آیا خرید گندم جوانه‌زده به مصرف انسانی رسیده است یا خیر، ادامه داد: 4 هزار و 200 تن گندم جوانه‌زده در استان خریداری شد که تمام آن زیر نظر بهداشت و دامپزشکی به مراکز دامی فروخته شد و تمام مستندات آن موجود است.

این مسؤول اضافه کرد: اداره‌کل دامپزشکی مقصد و مبدا گندم‌های جوانه‌زده را که برای فروش گندم از طریق سیلوی نکا به مصرف دامی رسید را تأیید کرد و هر رسانه‌ای این مستندات را بخواهد ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

جعفری تصریح کرد: حتی یک کیلوگرم از گندم جوانه‌زده به مصرف انسانی نرسید.

وی در پایان گفت: صدردرصد مطالبات گندم، سویا، آفتابگردان و کلزا در استان پرداخت شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*