پرداخت بیش از ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران همدانی

پرداخت بیش از ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران همدانی

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی ۱۹۸ هزار و ۵۱۶ تن گندم در این استان خبر داد.

  • پرداخت بیش از ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران همدانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، مسعود بکایی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان، پرداخت شده است افزود: از ابتدای سال تا ۵ شهریورماه، ۱۹۸ هزار و ۷۴۳ تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: در میان شهرستان‌های استان، بیشترین خرید تضمینی گندم با ۵۰ هزار و ۱۳۷ تُن، مربوط به شهرستان رزن و پس از آن شهرستان کبودراهنگ با ۴۴ هزار و ۳۶۳ تُن، بوده است.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان همدان گفت: دو هزار و ۱۶۷ تن از این گندم‌ها توسط مراکز دولتی، ۳۲ هزار و ۵۲۸ تن توسط کارخانجات آرد، ۹۰ هزار و ۶۴۲ تن توسط توسط سیلو‌های بخش خصوصی و ۷۳ هزار و ۴۰۶ تن توسط تعاونی‌های روستایی خریداری شده‌است.

مسعود بکایی افزود: مقدار خرید تضمینی گندم تا الان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد و نسبت به میانگین ۹ سال گذشته ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۹.۵۶ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، گفت: ۳۱ مردادماه آخرین تاریخ واریز وجه کشاورزان گندم‌کار بود که به بانک ارسال شده است.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان همدان همچنین با اشاره به خرید تضمینی کلزا افزود: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۲۷۶ تُن کلزا به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که هزینه آن به‌صورت کامل تسویه شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*