ذخیره سازی اولین محصول گندم کشور در استان کرمان

ذخیره سازی اولین محصول گندم کشور در استان کرمان

نخستین محموله گندم سال زراعی جاری در استان کرمان خریداری و در سیلوی شهید صدوقی جیرفت ذخیره سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان ، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت با بیان اینکه این محموله بیست تنی در منطقه تمگران(به ضم ه) از توابعذخیره سازی اولین محصول گندم کشور در استان کرمان شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان برداشت شده  افزود :امسال هر کیلو گندم معمولی به قیمت هزارو 700 تومان از کشاورزان خریداری می شود
نژادبیگلری پیش بینی کرد امسال 228 هزار تن گندم از مزارع استان کرمان برداشت شود که 136 هزار تن آن  در جنوب کرمان تولید می شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با  اشاره به آمادگی مراکز خرید گندم در جنوب کرمان و11 مر کز خرید در شمال استان افزود گندم شمال استان بعلت شرایط آب وهوایی یکماه دیرتر برداشت می شود.

وی از کشاورزان خواست گندم تولیدی خود را به سیلوهای ملکی شرکت غله استان کرمان تحویل دهند؛زیرا این سیلوها استاندارد وایمن است وهزینه حمل گندم هم به گندمکاران پرداخت می شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان  گفت :گندم تولیدی در استان 80 در صد نیاز استان را برطرف می کند اما بعلت اینکه گندم دروم  در شمال استان برای مصارف ماکارونی وآرد صنعتی کاربرد دارد به استانهای تهران والبرز  ارسال وبجای آن گندم نان وارد استان کرمان می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*