صادرات بیش از ۱۱۳ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آستارا به خارج از کشور

صادرات بیش از ۱۱۳ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آستارا به خارج از کشور
خبرگزاری شبستان: مدیرجهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات ۳۴ نوع محصول کشاورزی به ارزش ۱۱۳ میلیون و هزار و ۱۰۰ دلار از ابتدای سال تا کنون از طریق گمرک مرزی این شهرستان به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از آستارا، ایرج شیارکار، مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا عصر روز گذشته(۲۲ دی) در جمع خبرنگاران به میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرز آستارا اشاره کرد و گفت: بیشتر صادرات محصولات کشاورزی طی سال جاری به کشورهای روسیه، آذربایجان، بلاروس و کشورهای آسیای میانه بوده است.

وی با اشاره به صادرات ۳۴ نوع محصول کشاورزی از ابتدای سال جاری تا کنون تصریح کرد: ارزش ریالی این محصولات ۱۱۳ میلیون و هزار  و ۱۰۰ دلار است که از طریق گمرک مرزی آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این مقدار محصول کشاورزی به وزن ۱۲۴ هزار و ۱۱۸ تن شامل کیوی، پیاز، چغندر، خرما، گوجه ‌فرنگی، کلم، سیب ‌زمینی، آلوچه، آلو، آلبالو، پرتغال، خیار، کاهو، هلو، لوبیا سبز، گیلاس، کدو، سیب زمینی، انار، بادمجان، چای و هندوانه بوده است.

شیارکار از رشد ۱۵ درصدی ارزش اقتصادی صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت ۱۵ نوع محصول کشاورزی نیز به وزن ۱۰۳ هزار و ۵۱۴ تن از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه این محصولات وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش وزنی داشته اند، ادامه داد: این محصولات شامل تخته سوزنی، ارزن، سبوس، موز، راش، دسته بیل، مغز دانه آفتابگردان، باریکه چوب، ریشه شیرین ‌بیان و دانه گل ‌رنگ است که روسیه، آذربایجان و ترکمنستان ه ایران وارد کرده اند.

شیارکار با اشاره به صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی ۹ ماه ابتدای سال جاری با نظارت و اعمال کنترل بر ترانزیت، ۱۴ نوع محصول کشاورزی شامل آرد گندم، پیاز، جو، نخود، گوجه فرنگی، مغز فندق، برنج، انار و تخته‌های سوزنی برگ به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*