مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد: صادرات بیش از 98 هزار تن محصول کشاورزی از مرز زمینی آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد:

صادرات بیش از 98 هزار تن محصول کشاورزی از مرز زمینی آستارا

خبرگزاری فارس: صادرات بیش از 98 هزار تن محصول کشاورزی از مرز زمینی آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از صادرات 98 هزار و 198 تن محصول کشاورزی از مرز زمینی گمرک این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ایرج شیارکار عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات 34 نوع محصول کشاورزی از مرز زمینی گمرک این شهرستان، اظهار کرد: از محل صادرات محصولات کشاورزی 89 میلیون و 61 هزار و 700 دلار ارز وارد کشور شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا وزن محصولات مذکور را 98 هزار و 198 تن عنوان کرد و افزود: در صادرات محصولات کشاورزی به لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد افزایش داشتیم.

به گفته وی، محصولاتی نظیر پیاز، چغندر، خرما، کیوی، گوجه‌فرنگی، کلم، سیب‌زمینی، آلوچه، آلو، آلبالو، پرتغال، خیار، کاهو، هلو، لوبیا سبز، گیلاس، کدو، سیب زمینی، انار، بادمجان، چای و هندوانه به مقصد روسیه، آذربایجان، بلاروس و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

شیارکار با اشاره به واردات 13 نوع محصول کشاورزی از آغاز سال جاری تاکنون، افزود: این مقدار محصولات به وزن 89 هزار و 408 تن از کشورهای روسیه، آذربایجان و ترکمنستان از طریق مرز گمرکی آستارا وارد کشور شده است.

وی محصولات وارداتی را شامل تخته سوزنی، ارزن، سبوس، موز، راش، دسته بیل، مغز دانه آفتابگردان و تخته سوزنی برگ، باریکه چوب، ریشه شیرین‌بیان و دانه گل‌رنگ عنوان کرد و گفت: محصولات وارداتی به لحاظ وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشت.

این مسؤول با بیان اینکه در مدت مذکور 13 نوع محصول به وزن 17 هزار و 759 تن از طریق مرز آستارا با نظارت و اعمال کنترل به کشورهای حاشیه خلیج فارس ترانزیت شده است، گفت: آرد گندم، پیاز، جو، نخود، گوجه فرنگی، مغز فندق، برنج، انار و تخته‌های سوزنی برگ از جمله محصولات ترانزیت شده هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*