هفت و نیم میلیون تن گندم در کشور خریداری شد

هفت و نیم میلیون تن گندم در کشور خریداری شد

اراک – ایرنا – مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: هفت و نیم میلیون تن گندم امسال از گندمکاران کشور خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرامک عزیزکریمی» روز چهارشنبه در کارگاه نشست معاونین تولیدات گیاهی که در شرکت کمباین سازی اراک برگزار شد، افزود: این محصولات به ارزش ۸۳۰ هزار میلیارد ریال امسال به صورت تضمینی از کشاورزان در سطح کشور خریداری شد.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی در راستای کاهش ضایعات محصولات زراعی برگزار شده و نوسازی و بهسازی کمباین‌ها یک تا یک و نیم درصد کاهش ضایعات این محصولات را به همراه دارد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن معادل ۷۰ درصد این تولیدات را محصولات زراعی تشکیل می‌دهند.

عزیزکریمی افزود: ۲۵ میلیون تن این محصولات غلات شامل گندم، برنج، ذرت و تمامی غلاتی است که برداشت آنها توسط کمباین انجام می‌شود و بیش از ۹۰ درصد این کمباین‌ها در داخل کشور تولید می شوند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد کمباین های ساخت داخل در کارخانه کمباین سازی اراک تولید می‌شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*