مدیر سازمان تعاون روستایی فارس: امسال 225 هزار تن گندم در فارس خریداری شده است

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس:
امسال 225 هزار تن گندم در فارس خریداری شده است
خبرگزاری دانشجویان ایران –
لینک اصلی خبر

سیدکاظم موسوی سه شنبه 14 تیر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت نان در سفره غذایی، گفت: در چرخه تولید گندم تا رسیدن نان به سفره مردم تلاش چندین سازمان دولتی قابل توجه است، چرا آگاهی مردم از این چرخه تلاش مستمر، میتواند در بهره وری این محصول استراتژیک اثرگذار باشد.

او ادامه داد: در چرخه ارزشمند مزرعه تا سفره و در راستای امنیت غذایی کشور، در اولین قدم از لحظه کاشت تا به ثمر نشستن خوشه های طلایی گندم، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس حضوری مستمر و مداوم دارند.

موسوی گفت: پس از آن و هنگام برداشت شبکه تعاون روستایی فارس با 100 مرکز خرید، با هماهنگی اداره کل غله و شرکت خدمات بازرگانی، وظیفه جمع آوری و خرید گندم تولید شده کشاورزان را عهده دار است.

او گفت: در نتیجه تلاش تیمی سازمانی شبکه تعاون روستایی فارس در سال زراعی جاری بیش از 225 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان خریداری شده است.

موسوی اضافه کرد: حمل 95 درصد از گندم خریداری شده یعنی 207 هزار تن به مقصد کارخانجات آرد استان انجام شده است و 100 مرکز خرید گندم تا پایان فصل برداشت به روند خرید و حمل گندم تا تحقق پیش بینی 250هزار تن ادامه خواهند داد.

او با بیان اینکه علاوه بر خرید گندم نان، شبکه تعاون روستایی میزان 1500 تن گندم دروم توافقی نیز خریداری و به کارخانجات تولید ماکارونی حمل کرده است، گفت: خرید و حمل 2100 تن دانه روغنی کلزا نیز در این مدت توسط شبکه انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: برداشت و خرید گندم در سال زراعی جاری از 15 فروردین در شهرهای جنوبی آغاز و پیش بینی می شود برداشت در شهرهای شمالی استان فارس پایان مرداد پایان پذیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*