42 هزار تن گندم در سیلوهای خوزستان ذخیره سازی شد

42 هزار تن گندم در سیلوهای خوزستان ذخیره سازی شد
خبرگزاری جمهوری اسلامی

امید جهان نژادیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحویل گندم به سیلوها و مراکز خرید تعاون روستایی به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه برداشت گندم در مناطق شرقی و جنوب شرقی و جنوبی خوزستان ادامه دارد گفت: کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد(سیلوها و کارخانه های آرد) تحویل دهند به ازای هرکیلوگرم 400ریال علاوه بر قیمت خرید تضمینی، دریافت خواهند کرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان قیمت هرکیلوگرم گندم با احتساب بهای تشویقی را 115 هزار ریال بیان کرد و افزود: بهای گندم پس از ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می شود.
به گزارش ایرنا عملیات برداشت گندم در خوزستان با بسیج 2 هزار و 600 دستگاه کمباین بومی و غیربومی از 24فروردین به تدریج از سطح 438هزار هکتار زمین های آبی و دیم سطح شروع شده است و به مدت 40روز ادامه خواهد داشت.
پیش بینی شده امسال یک میلیون و 250هزار تن گندم برداشت شود که از این میزان حدود یک میلیون تن به قیمت تضمینی خریداری شود.
سال زراعی گذشته در مجموع 1.1میلیون تن گندم از کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شد ولی در سال زراعی جاری به دلیل شدت خشکسالی و کاهش بارندگی به ویژه در فصل پاییز و بهار، پیش بینی می شود تولید گندم در خوزستان کاهش یابد.
استان خوزستان با تولید سالانه حدود 17.5 میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده دامی و عسل معادل 14 درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، رتبه نخست را دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*