عملیات مبارزه با سن مادر در 38 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان تاکستان آغاز شد

عملیات مبارزه با سن مادر در 38 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان تاکستان آغاز شد
خبر روز
به گزارش خبر روز ، حشمت اله رحمانی با اعلام این خبر افزود: تاکنون مبارزه در سطح بیش از478 هکتار از مزارع گندم آبی، 130هکتار گندم دیم و110هکتار جو آبی با مشارکت بهره برداران در مراکز این شهرستان انجام شده و این روند ادامه دارد.
وی اظهار داشت: کارشناسان فنی این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی بطور مستمر و روزانه از مزارع گندم و جو در سطح این شهرستان بازدید ودر صورت نیاز به مبارزه با سن مادر به بهره برداران اطلاع رسانی می کنند.
رحمانی یادآور شد: سطح زیرکشت گندم و جو (آبی ودیم) در مزارع کشاورزی این شهرستان در سال1401-1400 حدود 38 هزار هکتار است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تاکستان با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادر از 21 فروردین ماه سال جاری در مزارع غلات این شهرستان آغاز شده گفت: با توجه به اهمیت مبارزه بموقع با آفت سن و جلوگیری از کاهش عملکرد کمی و کیفی در غلات، کشاورزان در اسرع وقت با هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه اقدام کنند.
رحمانی اضافه کرد: درهمین راستا؛ دوره های آموزشی ترویجی در سطح مراکز جهاد کشاورزی برگزار و آموزشهای انفرادی نیز توسط کارشناسان پهنه در حال انجام است.

سرپرست خبر روز در استان قزوین، دارای بیش از 43 سال سابقه فعالیت خبری در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و . . . می باشد. وی با خبرگزاری های زیادی از جمله ایرنا، تین نیوز، نشریه فصل اندیشه و . . . به عنوان خبرنگار همکاری داشته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*