پهلو گرفتن 8 کشتی حامل گندم در بندر امیرآباد

پهلو گرفتن 8 کشتی حامل گندم در بندر امیرآباد
شمال نیوز –

به گزارش شمال نیوز، وفایی نژاد از پهلو گرفتن 8 کشتی بار گندم از ابتدای امسال تاکنون در بندر امیر آباد خبر داد و گفت: گندم های وارداتی بلافاصله نمونه برداری شده و پس از طی فرایند ازمایشگاهی و تایید سلامت ترخیص می شوند.

او می گوید: تامین گندم با توجه به حجم تحریم های ظالمانه، کاهش تولید و مشکلات خشکسالی و نیز مشکلات منطقه ای از دغدغه های جدی است که خوشبختانه بالغ بر 100 هزار تن گندم در مراکز ذخیره سازی موجود است.

به گفته وفایی نژاد مازندران تنها استانی است که 22 انبار دارد و علاوه بر تزریق آرد به نانوایی ها روز 35 هرار کیسه آرد توزیع می کنیم و نیز نزدیک به 180 هزار تن گندم در سیلو های بخش خصوصی ذخیره شده و قابلیت نگهداری غلات مطابق استاندارد است.

او می گوید:گندم مازندران با داشتن گلوتن 38 و پروتیین بالای 15 بسیار مطلوب و یکنواخت است، در حال حاضر 31 هزار تن آرد در کارخانجات مازندران تولید می شود و مازندران با توسعه زیرساخت ها می تواند پتانسیل بیشتری داشته باشد و باید سایت غلات شمال کشور شود.

وفایی نژاد میزان گندم مصرفی مازندران را 470 هزار تن اعلام کرد و گفت:کل تولید گندم استان حدود 70 هزار تن است و به ناچار از 15 استان، 400 هزار تن دیگر را تامین می کنیم.

او می گوید:کسری گندم نداریم و مهمترین چالش ما در حوزه صنفی است که تشکل ها و سازمان های صنفی باید در مسیر قانون حرکت کنند.

از 4700 واحد نانوایی در استان 2 هزار واحد تسهیلات نوسازی و بهسازی دریافت کرده اند و 25 میلیارد تومان هزینه بهسازی زیر ساخت ها شده است و انبار فریدونکنار با 15 میلیارد تومان اعتبار بهسازی شده است.

در ایام نوروز سازمان غله بر 22 شهرستان استان مازندران در قالب 7 تیم دربخش های کسر وزن چانه ها، ساعات کاری و شیفت ها و سهمیه های مجاز در تمامی روز ها نظارت کامل داشته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*