یش بینی برداشت 100 هزار تن گندم در دزفول

یش بینی برداشت 100 هزار تن گندم در دزفول
خبرگزاری صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، احمد زارعی گفت : مراکز خرید این شهرستان برای خرید این میزان گندم در آمادگی کامل قرار دارند از سویی ضرورت دارد با همکاری فرمانداری، بخشداران، تشکل ها و سایر متولیان در حوزه تأمین سوخت، امنیت، حمل و نقل شرایط به گونه ای مدیریت شود تا در طول دوره برداشت با مشکلات خاصی مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: همچنین ضرورت دارد که پرداخت هزینه محصولات به کشاورزان ظرف 48 ساعت پس از تحویل توسط بانک عامل آغاز شود تا کشاورز مجبور نباشد به دلیل ناهماهنگی ها اقدام به فروش محصول خود به دلالان و یا قاچاق آن کند.

زارعی همچنین با اشاره به خشکسالی و بحران کم آبی در خوزستان گفت: در سال زراعی اخیر با هماهنگی مناسب بین بخش کشاورزی و دستگاه های اجرایی مرتبط و با پیگیری های نماینده و فرماندار و حضور مستمر تشکل های کشاورزی به صورت فعال در عرصه تصمیم گیری، کمترین تنش های اجتماعی ناشی از کم آبی و بی آبی استان را در دزفول شاهد بودیم در حالی که به گواه آمار و ارقام بدترین وضعیت آبی نیز در شبکه دز، سد دز و رودخانه دز وجود داشت که این امر جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته به ویژه در فصل بهار و تابستان به دلیل تأمین نبودن آب کافی و ممنوعیت کشت برخی محصولات به دلیل مشکلات آبی و خشکسالی، یک هزار و 580 میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی شهرستان وارد شد.

بیشتر بخوانید : آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا در رامشیر

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه این میزان خسارت مربوط به تمام بخش کشاورزی شامل محصولات دائمی و باغات بود، گفت: هرچند این خسارات به حوزه تولید و کشاورزی وارد شد، اما این امر با تعامل و همدلی متولیان به خوبی مدیریت و به اتفاقات ارزشمندی منجر شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*